اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون قضایی مجلس:

افزایش قدرت بین‌المللی ایران تقویت مبنای اقتصادی کشور را رقم می‌زند

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: پیچیدگی‌های اقتصادی مهم‌ترین مشکل دولت آینده را رقم می‌زند اما افزایش قدرت سیاسی ایران در سطح بین‌المللی می‌تواند تقویت مبنای اقتصادی ایران را در پی داشته باشد.

افزایش قدرت بین‌المللی ایران تقویت مبنای اقتصادی کشور را رقم می‌زند

حمیدرضا طباطبایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به چالش‌های دولت آینده اظهار کرد: پیچیدگی‌های اقتصادی را می‌توان مهم‌ترین مشکل فراروی دولت آینده دانست که البته مسایل سیاسی و بین‌المللی نیز می‌تواند در این حوزه تأثیر به سزایی داشته باشد.

وی افزود: این دولت باید پایگاه ایران را در سطح بین‌المللی از نظر سیاسی محکم‌تر کند و با موضع‌گیری‌های صحیح استقلال‌طلبانه توأم با استدلال و منطق کشور ایران را بهتر به دنیا معرفی کند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین مهم‌ترین تلاش دولت آینده باید بر مبنای اقتصاد و برنامه‌ریزی در راستای افزایش قدرت سیاسی ایران در سطح بین‌المللی باشد و این دولت می‌تواند از راهنمایی‌های روشنگرانه رهبر معظم انقلاب در این زمینه نهایت استفاده را ببرد.

وی با اشاره به اینکه در دولت نهم و دهم اقدامات مناسبی برای کشور انجام شده است، گفت: در عرصه اقتصاد کشور گر چه این انتظار می‌رفت که هدفمندسازی یارانه‌ها تحول اقتصادی در پی داشته باشد اما تحریم‌ها و حجم بالای نقدینگی در نهایت سبب شد که این طرح به نتیجه مورد انتظار نرسد.

طباطبایی ادامه داد: با این وجود آغاز واقعی‌سازی قیمت‌ها و خارج کردن اقتصاد از حالت حمایتی صرف را می‌توان شروع موفقی دانست که با باید با برنامه‌ریزی و دوری از تعجیل در دولت بعدی ادامه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به لزوم وحدت میان دولت و مجلس در دولت آینده نیز تصریح کرد: اگر  تمرکز این دو قوه به برنامه‌ریزی و اجرای قوانین معطوف شود اوقات آنها به جای منازعات سیاسی و اتلاف نیرو و سرمایه‌های کشور صرف سازندگی و موفقیت کشور می‌شود .

نماینده مردم نایین و خوروبیابانک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تاکنون ثمره‌ای از چالش میان این دو قوه دیده نشده است، اضافه کرد: مجلس و دولتی موفق هستند که تعاملات سازنده با هم داشته باشند تا از این هم‌سوئی برای پیشرفت اقتصاد کشور استفاده کنند و مردم نیز راضی باشند که امیدواریم دولت آینده با این هدف جلو برود.

وی تاکید کرد: نباید فراموش کنیم که مجلس چکیده ملت است و نمی‌خواهد بیهوده بهانه‌جویی کند و تمام تلاش ما همراهی با دولت در راستای منافع کشور است.

انتهای پیام/63008/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول