اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طلوع فجر / 55

30 مرغ جشنواره فجر در 30 نمای راگا

خبرگزاری فارس: همزمان با آغاز سی ‌و یکمین جشنواره فیلم فجر 30 مرغ جشنواره فجر در 30 نمای راگا به نمایش در می‌آید.

30 مرغ جشنواره فجر در 30 نمای راگا

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، فقط چند روز به پرواز سیمرغ جشنواره فیلم فجر بر فراز آسمان شهرمان فرصت باقی است و از همین حالا اهالی و طرفداران سینما بی‌قرار هستند تا ببینند پرنده افسانه‌ای سرزمین هنر هفتم امسال چه توشه‌ای را برای آن‌ها به ارمغان آورده است.

جشنواره فیلم فجر یکی از پرطرفدارترین و مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی، هنری و سینمایی کشور محسوب می‌شود که امسال سی‌ و یکمین سال حضور این جشنواره را تجربه خواهیم کرد.

امسال برای نخستین بار به همت مدیر توانمند پردیس «سینمایی راگا» اتفاق خوبی در ری، روی داده است تا اهالی پهنه‌های جنوبی شهر نیز از ره‌آورد سیمرغ جشنواره فیلم فجر بهره‌مند شوند.

برای باخبر شدن از اخبار داغ جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی راگا به ‌سراغ سید محمدرضا فرجام آژیر مدیر سینمای راگا رفتیم و با وی به گفت‌وگو ‌نشستیم.

 

فارس: امسال به همت و رایزنی‌های فرهنگی شما، جشنواره فیلم فجر میهمان ری شده است این اتفاق بزرگ هنری را چطور ارزیابی می‌کنید؟

همان‌طور که می‌دانید سال‌ها بود که اهالی ری به دلیل نداشتن سالن سینمایی مناسب در منطقه، کمبود ظرفیت سالن‌های نمایش جشنواره فیلم فجر، مشکلات تهیه بلیت، مسافت و ترافیک دسترسی به مراکز سینمایی و ... دست به دست هم می‌داد تا بسیاری از اهالی منطقه که از طرفداران فیلم فجر بودند عطای جشنواره را به لقایش ببخشند و فقط با اخبار و برنامه‌های جشنواره دلخوش باشند و با کمی تأخیر و تغییر فیلم‌ها را خارج از زمان برگزاری جشنواره در سینماهای شهر دنبال کنند. خوشبختانه چند سالی است که به همت مدیران شهرداری منطقه و تهران جای خالی سینما در منطقه پر شده است از این رو به عنوان متولی امور فرهنگی و سینمایی منطقه وظیفه خود دانستیم تا با پیگیری و رایزنی‌های لازم پای جشنواره فیلم فجر را به منطقه باز کنیم.

فارس: به مخاطبان و طرفداران فیلم فجر برای انتخاب فیلم مورد نظرشان چه راهکاری را پیشنهاد می‌کنید؟ 

علاقه‌مندان برای آشنایی بیشتر با حواشی جشنواره و فیلم‌های آماده اکران می‌توانند به دو سایت Fajrticket.ir و cinematicket.irمراجعه کنند و با انتخاب گزینه‌های مورد نظر از نام فیلم‌ها، خلاصه و جزییات فنی فیلم‌های جشنواره در سه بخش مسابقه سینمای ایران، سودای سیمرغ و خارج از مسابقه اطلاعات مناسبی کسب کنند.

فارس: متقاضیان برای تهیه بلیت فیلم‌های آماده اکران در پردیس سینمایی راگا چه پروسه‌ای را باید طی کنند؟

جالب است بدانید امسال برای نخستین بار با معرفی به‌موقع فیلم‌ها به دبیرخانه جشنواره، زمان اکران قطعی فیلم‌ها در قالب جدول زمان‌بندی شده مشخص شده است، بنابراین متقاضیان خرید بلیت می‌توانند با مراجعه به دو سایت مذکور، گزینه پردیس سینمایی راگا را انتخاب و فهرست نام و سانس‌های فیلم‌ها را مشاهده و بر حسب علاقه، بلیت فیلم‌های مورد نظرشان را همزمان با آغاز جشنواره پیش خرید کنند.

فارس: باخبر شدیم پردیس سینمایی راگا تنها مجموعه سینمایی کشور است که بلیت جشنواره فیلم فجر را نیم‌بها عرضه می‌کند، در این ارتباط توضیح بیشتری بدهید؟

براساس مصوبات اعلام شده از سوی دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، بهای بلیت جشنواره در تمام سینماهای تهران پنج هزار تومان برآورد شده است اما با توجه به ‌واقع شدن پردیس سینمایی راگا در محدوده جنوبی شهر از مسئولان جشنواره تقاضا کردیم تا در راستای ارائه خدمات فرهنگی مناسب به اهالی و مخاطبان جشنواره با نیم‌بها شدن بلیت جشنواره موافقت کنند که خوشبختانه این درخواست مورد تأیید قرار گرفت و متقاضیان می‌توانند با پرداخت سه هزار تومان بهای بلیت از این تخفیف استثنایی بهره‌مند شوند.

 

فارس: کیفیت و کمیت فیلم‌های جشنواره امسال را چطور می‌بینید؟

کمیت فیلم‌های ورود یافته به جشنواره امسال نیز مانند سال‌های گذشته از رونق خوبی برخوردار بوده است اما اجازه بدهید قضاوت در مورد کیفیت فیلم‌های جشنواره را به عهده مخاطبان بگذاریم و بعد از اختتامیه جشنواره آن را مورد ارزیابی و نقد و بررسی قرار دهیم.

فارس: تفاوت شاخص سی‌ و یکمین جشنواره فیلم فجر با سال‌های گذشته در چیست؟

امسال برای نخستین بار ساختار فنی نمایش فیلم در سینماهای زیر پوشش جشنواره دست‌خوش تغییرات چشمگیری شده است و فیلم‌ها برای نخستین بار به‌ صورت دیجیتالی اکران می‌شود که به جرأت این اتفاق را می‌توان انقلاب صنعت سینمای ایران برشمرد.

فارس: برای آشنایی بیشتر خوانندگان و مخاطبان سینما در این خصوص توضیح بیشتری دهید؟

در گذشته فیلم‌ها بر روی نوارهای بزرگ 35 میلی‌متری ضبط و از طریق سیستم آپارات در سالن‌های سینما اکران می‌شد اما اکنون برای نخستین بار سینماهایی که میزبان جشنواره فیلم فجر هستند به سیستم دیجیتال مجهز شده‌اند که این موضوع مزایای بسیاری را از نظر کیفیت اکران، کاهش هزینه تولید و ... به‌ همراه دارد.

فارس: به برخی از این مزایا اشاره کنید؟

یکی از دغدغه‌های مرسوم در میان سینماداران اصطلاح «فیلم‌بری» است که به انتقال حلقه‌های بزرگ فیلم‌های 35 میلی‌متری از یک سینما به سینمای دیگر اطلاق می‌شود که این امر تحت تأثیر شرایط آب و هوایی، ترافیک، حمل و نقل و ... مشکلاتی را به مدیران سینما تحمیل می‌کند اما در سیستم مکانیزه و دیجیتال جدید، دستگاه ویدئو پرژکتور به همراه سرور، اکران تصویر و پخش دالبی صدا را برعهده دارد.

در این روش به دلیل حذف مرحله کپی بر روی حلقه‌های 35 میلی‌متری هزینه تولید فیلم و انتقال آن کاهش می‌یابد، سیستم دیجیتال کیفیت صدا، تصویر و تنوع رنگ را ارتقا می‌بخشد، در سیستم آپارات از برق سه فاز استفاده می‌شود اما در سیستم جدید میزان مصرف برق به اندازه مصرف برق خانگی است که در کاهش مصرف انرژی و هزینه‌های سینما مؤثر است و سایر مزایایی که به‌طور مستقیم و غیر‌مستقیم در بهبود کمی و کیفی صنعت سینمای ایران مؤثر است.

 

فارس: مجموعه سینما راگا چه تعداد ظرفیت دارد؟

در مجموع پردیس سینمایی راگا، 600 نفر ظرفیت دارد که به تفکیک سالن اصلی مجموعه 310 صندلی، و دو سالن جانبی آن هرکدام گنجایش 147 مخاطب را دارد.

فارس: باتوجه به میزبانی جشنواره فیلم فجر چه امکانات و تجهیزاتی را برای مخاطبان تدارک دیده‌اید؟

خوشبختانه پردیس راگا یکی از مدرن‌ترین و استانداردترین سالن‌های سینمایی کشور را دارا است و در ارتباط با سیستم اکران فیلم و ارائه امکانات رفاهی به مخاطبان با مشکل خاصی مواجه نیستیم اما از هفته گذشته که بالاخره بعد از کلی هماهنگی و رایزنی، موافقت مسئولان جشنواره برای اکران فیلم فجر در راگا اعلام شده است تمام توان خود را به کار بسته‌ایم تا در طول برگزاری جشنواره خدمات مضاعفی را به مخاطبان ارائه دهیم. بنابراین علاوه بر امکانات رفاهی در سالن انتظار در راستای توسعه فضاهای فرهنگی همه مراجعه کنندگان می‌توانند به مدت یک ساعت به‌طور رایگان از اینترنت پرسرعت در محدوده سالن سینما استفاده کنند.

فارس: از سایر مزایا و امکانات موجود در پردیس سینمایی راگا برایمان بگویید؟

همانطورر که می‌دانید امروزه یکی از مهم‌ترین دغدغه شهروندان در هنگام مراجعه به مراکز عمومی پیدا کردن جای پارک مناسب است اما خوشبختانه پردیس سینمایی راگا به دلیل واقع شدن در مکانی مناسب تنها مجموعه‌ای است که با تأمین 600 ظرفیت جای پارک به این تقاضای مخاطبان پاسخ مثبت داده است و مراجعه کنندگان بدون نگرانی می‌توانند از پارکینگ‌های رایگان بهره‌مند شوند.

یکی دیگر از مزایای این مجموعه تجهیز شهربازی سرپوشیده در یکی از طبقات مجتمع تجاری راگا است که فرصت مناسبی را برای فراغت و بازی کودکان فراهم می‌کند و خانواده‌ها در مدت زمان کوتاهی که برای تماشای فیلم مراجعه می‌کنند می‌توانند اوقات خوش و مفرحی را در کنار هم تجربه کنند.

فارس: و کلام آخر.

و کلام آخر این‌که من به‌عنوان متولی سینمای ری تمام توانم را برای رایزنی جهت اکران فیلم فجر در پردیس راگا، نیم بها شدن بهای بلیت و ارائه خدمات مطلوب برای رفاه حال مخاطبان، نصب سیستم صوتی تصویری دیجیتال برای بهبود بخشی به صنعت اکران فیلم، اطلاع‌رسانی محیطی مناسب و فراهم کردن شرایط فروش بلیت و ... به کار بسته‌ام و اکنون نوبت اهالی منطقه است که با استقبال از سی‌ و یکمین جشنواره فیلم فجر در منطقه بتوانند نظر مساعد مسئولان جشنواره  را برای میزبانی هر ساله راگا از فیلم فجر به دست بیاورند و امیدوارم که این فرصت طلایی دریچه جدیدی از افق هنر هفتم را در جنوبی‌ترین منطقه شهر تهران بگشاید.

 

فهرست فیلم‌های جشنواره فجر قابل اکران در پردیس راگا بدین این شرح است:

 

راگا           16:30                   18:30                 20:30

12بهمن:   مروارید                    رسوایی                آسمان زرد کم عمق

13 بهمن:  آفتاب مهتاب زمین     گام‌های شیدایی     دهلیز

14 بهمن:  خاک و مرجان           قاعده تصادف          گهواره‌ای برای ما

15 بهمن: قصه عشق پدرم       بشارت یک شهروند  هیچ‌کجا هیچ‌کس

16بهمن: کلاس هنرپیشگی      از تهران تا بهشت    چه خوبه که برگشتی

17بهمن: براین منفی7            جیب‌بر خیابان جنوبی    حوض نقاشی

18بهمن: هیس دخترها فریاد نمی‌زنند    ترنج            ابرهای ارغوانی

19بهمن: استرداد                       روز روشن              زیباتر از زندگی

20بهمن: خسته نباشید                دربند               عملیات مهدکودک

21بهمن: گناهکاران                    عقاب صحرا            فرزند چهارم

22بهمن: به‌خاطر پونه             دل بی‌قرار             ساکن خانه چوبی

انتهای‌پیام/2462/م40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول