اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی:

متعادل بودن قیمت مرغ در بازار مشهد/ برای تامین مرغ در ایام عید مشکلی وجود ندارد

خبرگزاری فارس: معاون جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر قیمت مرغ در بازار متعادل است و اگر از این میزان کاهش پیدا کند مرغدار متضرر می‌شود.

متعادل بودن قیمت مرغ در بازار مشهد/ برای تامین مرغ در ایام عید مشکلی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین صفرزاده ظهر امروز در نشست خبری در سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی در ارتباط با افزایش قیمت مرغ در بازار اظهار کرد: در حال حاضر تمام انبارهای جهاد پر از گوشت سفید است و مشکلی برای تامین نیاز مردم در ایام عید و بعد از آن وجود ندارد.

وی با اشاره به افزایش قیمت مرغ در بازار گفت: به هر حال تولید باید برای مرغدار صرف کند و در دهه پایانی صفر 10 میلیون زائر به مشهد مقدس سفر کرد و مشکلی در تامین به وجود نیامد و این تعداد زائر مرغ را با قیمت 4 هزار و 700 تومان تا 5 هزار تومان خریداری کردند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد: با فرآیند جوجه‌ریزی این افزایش قیمت غیرمنطقی نیست و طبق فرمول 10 درصد سود برای دامدار وجود دارد در صورتی‌که فروشنده کمتر از 17 درصد سود کالای خود را نمی‌فروشد.

صفرزاده یادآور شد: در حال حاضر در هر کیلو مرغ زنده 4 هزار تومان برای مرغدار است و با احتساب هزینه کشتارگاه ، حمل و نقل و سود فروشنده مرغ با قیمت 5 هزار و 700 تومان به فروش می‌رسد که اگر از این مقدار کمتر شود مرغدار متضرر می‌شود.

وی با بیان اینکه خراسان‌رضوی قطب تولید مرغ است، تصریح کرد: محصولات تولیدی استان در بهترین کیفیت قرار دارد به گونه‌ای که به استان‌های شمالی و کیش صادر می‌شود و هیچ مشکلی در تامین مرغ ندارد و تا پایان سال 92 برای تامین آن در بازار برنامه‌ریزی شده است و یک میلیون و 600 هزار قطعه به ظرفیت استان اضافه می‌شود که در پایان سال 92 مرغ تولیدی استان 130 هزار تن است.

در ادامه سید محمد طباطبایی، مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی اظهار کرد: تولیدات گوشت سفید خراسان‌رضوی 11 برابر افزایش پیدا کرده و افزایش قیمت محصول تولیدی به هزینه‌های تولید بستگی دارد و در شرایط حاضر و با وجود تحریم‌ها باید نهاده برای تولید داشت.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی افزود: افزایش قیمت مرغ به خاطر افزایش قیمت جوجه یک روزه است و 76 درصد آن ناشی از تامین علوفه و دان مرغ می‌شود؛ در این راستا برای قیمت‌گذاری فرمولی طراحی شده تا با برآورد هزینه‌ها از تولید‌کننده و مصرف کننده حمایت شود و ستاد تنظیم بازار سعی می‌کند تا قیمت‌ها منطقی و متناسب بازار باشد.

طباطبایی یادآور شد: سعی می‌شود تا با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بین سازمان صنعت، معدن و تجارت با جهاد کشاورزی ظرفیت واحدهای دامداری استان را کامل کرده و برای ایام عید مشکلی در تامین نداریم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر یک میلیون و 600 هزار قطعه ظرفیت توسعه مرغداری‌های گوشتی و 600 هزار ظرفیت مرغداری‌های تخم‌گذار مجوزدار است و ستاد تنطیم بازار تولید کننده را تشویق می‌کند تا به جای چهار دوره جوجه‌ریزی؛ پنج دوره جوجه‌ریزی کند.

انتهای پیام/70022/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول