اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مطلع شمس - 158

موسویان: دشمن با اهرم‏های فرهنگ، سیاست و اقتصاد به جنگ آمده است

خبرگزاری فارس: مسئول تربیت و آموزش بسیج اصناف شهرستان شاهرود گفت: دشمنان ما با سه اهرم فرهنگ، سیاست و فرهنگ به جنگ با ملت و نظام ما برخاسته‏ است.

موسویان: دشمن با اهرم‏های فرهنگ، سیاست و اقتصاد به جنگ آمده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‌الاسلام سیدحسین موسویان شامگاه یکشنبه در گردهمایی بسیجیان حلقه‌های صالحین بسیج اصناف شاهرود در سخنانی با تبریک دهه مبارک فجر با اشاره به یک آیه شریفه از قرآن اظهار داشت: خداوند در آیه شریفه «الذین ان مکناهم فی‌الارض» مومنان را کسانی عنوان می‌کند که اگر ممکن باشد دین خدا را در زمین یاری می‌کنند و پیروزی انقلاب اسلامی نشان داد که مومنانی هنوز هستند تا دین خدا را یاری رسانند.

وی با بیان اینکه هر کشور سه رکن مهم دارد، ادامه داد: سه رکن اصلی هر کشور فرهنگ، سیاست و اقتصاد آن کشور است و دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمنی‌های خود را با این سه رکن انجام داده است.

جنگ نظامی علیه ملت ایران اهرم اول دشمن بود

مسئول تربیت و آموزش بسیج اصناف شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: اهرم اول دشمن، جنگ نظامی علیه ملت ما بود که هشت سال با تمام توان خود و همراهی بیشتر کشورهای دنیا به ما حمله کرد، اما در آخر شکست خورد و مجبور به عقب‌نشینی و پذیرش قطعنامه شد.

موسویان تصریح کرد: دشمن بعد از جنگ سیاسی و نظامی رو به جنگ فرهنگی آورد که مقام معظم رهبری از شبیخون فرهنگی نام برده و مردم را بیدار کردند که دشمن ابزار خود را در جنگ عوض کرده است.

وی با بیان جنگ اقتصادی دشمن بیان کرد: دشمن اکنون با جنگ اقتصادی که کارشناسان اقتصادی دنیا از آن به نام تحریم هوشمند یاد می‌کنند، می‌خواهند ایران اسلامی را زیر فشار اقتصادی قرار دهد، غافل از اینکه امام راحل فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.»

فرهنگ تولید و کار در جامعه اسلامی برای مقابله با تحریم‌ها تقویت شود

مسئول تربیت و آموزش بسیج اصناف شهرستان شاهرود با اشاره به وظایف همه مقابل تحریم‌ها اظهار داشت: اولین کاری که ما در برابر تحریم‌ها باید انجام بدهیم، تقویت فرهنگ تولید و کار در جامعه اسلامی است، باید جوانان ما بدانند کار عبادت است، بهترین تفریح است و کسی که در مسیر کار و کسب روزی حلالی بمیرد، شهید از دنیا رفته است.

موسویان ابراز داشت: دومین برنامه، پرهیز از اسراف و اصلاح الگوی مصرف است که مقام معظم رهبری یک سال را به عنوان سال اصلاح الگوی مصرف معرفی کردند؛ اما متأسفانه هنوز فرهنگ استفاده صحیح وجود ندارد که این نیاز به آموزش خانواده‌ها دارد.

وی بیان داشت: حمایت از تولید ملی دیگر کار ماست؛ چراکه در زمان طاغوت مراجع تقلید ما استفاده از فست فوت را حرام اعلام کردند؛ چراکه سودش به جیب اجنبی می‌رفت؛ اما حالا با اینکه فست فود کیفیت پایین دارد، علما تحریم نمی‌کنند، چون سود آن برای مسلمانان و جامعه اسلامی است.

لزوم استفاده حداکثری از همه ظرفیت‌های کشور

مسئول تربیت و آموزش بسیج اصناف شهرستان شاهرود تأکید کرد: ما باید از کالای ایرانی استفاده کنیم؛ چراکه در این راه چندین نفر سود می‌برند و این به خاطر کمک به جامعه اسلامی است که باید تولید ملی را جدی بگیریم.

موسویان اذعان داشت: استفاده حداکثری از همه ظرفیت‌های کشور باید به نحو دقیق پیش برود تا بیکاری در کشور ما ریشه‌کن شود.

وی خاطرنشان کرد: باید روح خودباوری و خودکفایی را در جامعه گسترش دهیم و شعار «ما می‌توانیم» را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

مسئول تربیت و آموزش بسیج اصناف شهرستان شاهرود ابراز داشت: باید اقتصاد را مردمی کنیم، یعنی اینکه به جای اینکه پول در بانک‌ها سپرده سوددار باشد، صرف تولید و کار شود و با احداث کارگاه‌های زودبازده، جوانان را مشغول کار و فعالیت کرد.

انتهای پیام/2249/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول