اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد:

استفاده از آسانسور‌های برقی در کهگیلویه و بویراحمد اجباری است

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خطرات ناشی از عدم نصب آسانسور‌‌های برقی، گفت: استفاده از آسانسور‌های برقی در کهگیلویه و بویراحمد اجباری است.

استفاده از آسانسور‌های برقی در کهگیلویه و بویراحمد اجباری است

محمد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به اجباری بودن استاندارد آسانسورهای برقی اظهار کرد: در این زمینه مکاتبات لازم با شهرداران این استان انجام شده است و تمامی سازندگان آسانسور و مالکان ساختمان‌هایی که دارای آسانسور هستند، مکلفند قبل از راه‌اندازی و استفاده از آسانسور تأییدیه لازم را از اداره‌کل استاندارد اخذ کنند در غیر اینصورت مسئولیت هرگونه حادثه احتمالی به عهده مالک ساختمان خواهد بود.

مدیر‌کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد افزود: لازم است پیمانکاران و مالکین ساختمان‌ها هنگام انعقاد قرارداد ساخت آسانسور ضمن اطمینان از تأیید صلاحیت سازنده یا نصاب عبارت «مکلف بودن سازنده یا نصاب به اخذ تأییدیه استاندارد در زمان راه‌اندازی» را به بندهای قرارداد اضافه کنند.

محمدی عنوان کرد: با وجود آن که حدود 10 سال از اجباری بودن استاندارد آسانسور می‌گذرد، متأسفانه حدود 50 درصد از عدم تطابق‌ها به علت آشنا نبودن نصابان به استاندارد آسانسور و عدم مطالعه و آموزش استاندارد،  و وجود نداشتن سیستم Q.C سیستم مدیریت کیفی در شرکت‌های نصب آسانسور است.

محمدی تصریح کرد: حدود 30 درصد از عدم تطابق مشاهده رایج در بازرسی آسانسور، در مرحله طراحی و ساخت به وجود آمده است و برای اخذ گواهی تأییدیه استاندارد وجود مدیر فنی در شرکت‌های نصب آسانسور ضروری است که متأسفانه اکثر شرکت‌ها دارای طراحی و مونتاژ فاقد مدیر فنی آشنا با QC سیستم مدیریت کیفی هستند و این امر باعث وجود اشتباهات فراوان نصابان می‌شود.

 وی گفت: اکثر مدیران فنی شرکت‌های نصب آسانسور توانایی انجام محاسبات و تهیه نقشه آسانسور آن هم با نرم افراز کامپیوتری را ندارند که این خود ضعف بزرگی است.

انتهای پیام/82009/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول