اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام‌الله دهه فجر

موزه صنایع دستی قلعه سردار اسعد بختیاری بهره‌برداری می‏‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از افتتاح موزه صنایع دستی در قلعه سردار اسعد بختیاری در ایام‌الله دهه فجر در استان خبر داد.

موزه صنایع دستی قلعه سردار اسعد بختیاری بهره‌برداری می‏‌شود

مژگان ریاحی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: فضاسازی محل تجمع راهپیمایی روز 22 بهمن‌ماه با مشارکت شورای هماهنگی تبلیغات و دستگاه‌های عضو کارگروه در حال پیگیری است.

وی از اجرای 11 برنامه در دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران، آذین‌بندی فضاهای اداری، قلعه‌ها، موزه‌ها و پخش سرودهای انقلابی و برگزاری ششمین برف‌آورد سالانه شهر برفی در کوهرنگ از برنامه‌های محوری میراث فرهنگی است.

ریاحی ادامه داد: شرکت در جشنواره ملی صدای عشایر و اقوام ایران زمین، رونمایی از سامانه گردشگری مجازی، افتتاح موزه صنایع دستی در قلعه سردار اسعد بختیاری، نصب و راه‌اندازی نمایشگر LED اداره کل و نمایش دستاوردهای برجسته، پیام‌ها و شعارهای انقلابی از دیگر برنامه‌های شاخص این اداره کل است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: رایگان بودن بازدید عموم از موزه‌ها و اماکن تاریخی استان، برپایی نمایشگاه اقلام فرهنگی با موضوع امام خمینی(ره) و انقلاب همراه با برگزاری مسابقه در موزه باستان‌شناسی شهرکرد و جلسه سخنرانی در قالب دوره آموزشی به ‌منظور تبیین اهداف انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های تدوین شده در این ایام است.

*مستند جاده تاریخی دزپارت تدوین شد

ریاحی در ادامه از تدوین مستند جاده تاریخی دزپارت خبر داد و گفت: جاده تاریخی دزپارت قدیمی‌ترین راه ایران زمین است که از گردنه رخ در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شده و تا خوزستان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این جاده فلات مرکزی ایران را به بندرگاه‌های خوزستان متصل می‌کند، ادامه داد: سابقه این راه تاریخی به دوره هخامنشی برمی‌گردد و این جاده به نام‌های نردبانی، پلکانی، اتابکی، بخاری و جاده ابریشم شهرت دارد.

این مسئول تصریح کرد: این جاده هنر معماری ایرانی را در سخت‌ترین دره‌ها به رخ جهانیان می‌کشد، این محور در گذشته مورد استفاده کاروانیان بوده و جهانگردان زیادی مانند ابن بطوطه از این راه گذر کرده و به شرح آثار و ابنیه تاریخی آن پرداخته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این مستند گفتار محور است و جاده تاریخی دزپارت را دستمایه‌ای برای معرفی آثار تاریخی، گردشگری و مردم‌شناسی قرار می‌دهد.

* حضور چهارمحال و بختیاری در نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی اهواز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از شرکت هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان در نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی اهواز خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه از 24 لغایت 28 بهمن‌ماه جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه سه نفر از هنرمندان صنایع دستی استان در رشته‌های نمد‌مالی و البسه محلی شرکت و تولیدات خود را به فروش می‌رسانند.

ریاحی گفت: بازاریابی و فروش تولیدات هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان، معرفی صنایع دستی استان به بازدیدکنندگان از نمایشگاه و آشنایی هنرمندان استان با صنایع دستی استان‌های شرکت کننده در نمایشگاه از مهم‌ترین اهداف حضور هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان در نهمین نمایشگاه سراسری اهواز است.

انتهای پیام/68005/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول