اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌ کل راه و شهرسازی گیلان خبر داد

افتتاح 56 کیلومتر روکش آسفالت راه روستایی در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل راه و شهرسازی گیلان از افتتاح 56 کیلومتر روکش آسفالت راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان در دهه فجر خبر داد.

افتتاح 56 کیلومتر روکش آسفالت راه روستایی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت شعبان‌پور در جلسه راه و شهرسازی گیلان با اشاره به میزان اعتبار تخصیص یافته برای اجرای پروژه‌های مذکور اظهار کرد: برای 66 پروژه راه و شهرسازی استان بالغ بر 169 میلیارد و 32 میلیون ریال هزینه شده است.

وی، به سازی و آسفالت راه‌های روستایی، روکش آسفالت محورهای اصلی و فرعی روستایی، اجرای روشنایی، احداث شش دستگاه پل ارتباطی، ساخت یک دستگاه پل عابر پیاده، ایجاد ابنیه فنی، راه‌اندازی زیرگذر باکسی، نصب گاردریل و ساخت ساختمان اداری را از جمله پروژه‌های مذکور ذکر کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه بیش از 60 کیلومتر از راه‌های روستایی و بین شهری استان زیرسازی، به سازی و آسفالت شده است، خاطر نشان کرد: 56 کیلومتر نیز روکش آسفالت در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان آماده افتتاح است.

به گفته وی، با اجرای پروژه‌های روستایی بیش از سه هزار و 839 خانوار در قالب 96 روستا از راه آسفالته مناسب و پل ارتباطی بهره‌مند شدند.

شعبان‌پور با اشاره به روند توسعه استان در احداث و به سازی راه‌های شریانی، تصریح کرد: احداث و به سازی محورهای مواصلاتی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شتاب بیشتری به خود گرفته است.

وی افزود: برای توسعه و به سازی و آسفالت شبکه راه‌های گیلان به منظور تامین ایمنی عبور و مرور وسایل نقلیه، ایجاد بستری امن، تسهیل در آمد و شد و کاهش تصادفات در محورهای استان پس از انقلاب اسلامی اقدام‌های مهم و اساسی صورت گرفته است.

این مسئول با تصریح بر اینکه طول جاده‌های استان از هزار و 400 کیلومتر در قبل از انقلاب، اکنون به بیش از 10 هزار و 685 کیلومتر رسیده است، یادآور شد: قبل از انقلاب در حوزه راه‌های روستایی 427 کیلومتر راه روستایی داشتیم که تنها 18 کیلومتر از آن آسفالته بود اما امروزه مجموع راه‌های روستایی استان به بیش از هشت هزار و 840 کیلومتر افزایش یافته که بالغ بر سه هزار و 866 کیلومتر آن آسفالته است.

به گفته شعبان‌پور، 53 کیلومتر آزاد راه، 366 کیلومتر بزرگ راه، 309 کیلومتر راه اصلی و ‌هزار و 115 کیلومتر راه فرعی در استان موجود است.

وی افزود: با توجه به روند رو به رشد فعالیت‌های اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری، به سازی و توسعه راه‌ها به عنوان اساسی‌ترین و مهم‌ترین محور توسعه استان جایگاه خاصی می‌یابد و تلاش می‌شود تا با گسترش آن ها شرایط مطلوب‌تری را برای رونق بخشیدن به صنعت حمل و نقل و اقتصاد گیلان مهیا کنیم.

این مسئول رشد شبکه راه‌های استان نسبت به سال‌های قبل از دولت نهم را رضایت‌بخش خواند و خاطر نشان کرد: هشت سال قبل گیلان آزاد راه نداشت اما اکنون 53 کیلومتر آزاد راه دارد و در حوزه بزرگ راهی نیز از 227 کیلومتر به 366 کیلومتر شبکه بزرگ راهی افزایش یافته که نشانه رشد 38 درصدی است.   

انتهای پیام/2300/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول