اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر سیرالئون در ایران:

موزه دفاع مقدس نماد شجاعت و غیرت ایرانیان است/ قدردان دفاع مقدس ایران هستم

خبرگزاری فارس: سفیر سیرالئون در ایران گفت: موزه دفاع مقدس همدان نماد شجاعت و غیرت ایرانیان است و افتخار می‌کنم که ایران چنین جوانانی دارد که در راه کشورشان شهید شده‌اند.

موزه دفاع مقدس نماد شجاعت و غیرت ایرانیان است/ قدردان دفاع مقدس ایران هستم

دکتر محمد بی‌فوفانا امروز در حاشیه بازدید از باغ موزه دفاع مقدس همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه شباهت‌های بسیار زیادی بین فرهنگ سیرالئون، آفریقا و ایران وجود دارد، به شباهت رنگ پوست بین شهروندان بندرعباس ایران و سیرالئون و مردم آفریقا اشاره کرد.

وی با اشاره به شباهت‌های مشترک بین همه ملل، تصریح کرد: همه ملت‌ها باید دست به دست هم دهیم تا یک ملت واحد را به وجود بیاوریم و باید از جنگ بپرهیزیم.

سفیر سیرالئون در ایران با اشاره به موزه دفاع مقدس همدان و با بیان اینکه من قدردان دفاع مقدس ایران هستم، گفت: جنگ هشت ‌ساله‌ای که بین ایران و عراق اتفاق افتاد و عراق توسط امریکا توانست یک سری پیروز‌ی‌ها را در آن کسب کند نشانگر عظمت ایران و اقتدار این کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در سال 1988 به خدمت امام خمینی مشرف شدم، از علاقه‌مندی‌اش به امام راحل سخن گفت.

بی‌فوفانا با اشاره به تأثیر برگزاری جشنواره زمستانی در معرفی فرهنگ همدان به مردم سیرالئون نیز افزود: این نخستین سفرم به همدان است و این جشنواره می‌تواند معرف فرهنگ و نماد این شهر باشد و می‌تواند فرهنگ و همه جوانب استان را معرفی کند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا شهری در افغانستان و سیرالئون وجود دارد که شباهت فرهنگی با بافت همدان داشته باشد؟ نیز خاطرنشان کرد: همدان شبیه پایتخت کشور سیرالئون است.

سفیر سیرالئون در ایران ضمن ابراز خرسندی از بازدید موزه دفاع مقدس همدان نیز متذکر شد: باغ‌موزه دفاع مقدس نماد شجاعت و غیرت ایرانیان است و افتخار می‌کنم که ایران چنین جوانانی دارد که در راه کشورشان شهید شده‌اند.

بی‌فوفانا ضمن ابراز همدردی با رزمندگان ایران طی هشت سال جنگ تحمیلی نیز گفت: جنگی که بین ایران و عراق اتفاق افتاد به واقع بین ایران و عراق نبود بلکه جنگی است بین امریکا و افریقا و این نزاع همیشه وجود دارد.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه سفارت سیرالئون به روی همه ایرانیان باز است، ابراز داشت: همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به این سفارت از جاذبه‌های گردشگری سیرالئون دیدن کنند و این کشور مانند همدان پر از جاذبه‌های دیدنی و فرهنگی است.

انتهای پیام/89004/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول