اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل میراث فرهنگی گلستان خبر داد

تلاش برای افزایش سهم صادرات صنایع دستی در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از تلاش برای افزایش سهم صادرات صنایع دستی و درآمدزایی برای هنرمندان و صنعتگران این استان خبر داد.

تلاش برای افزایش سهم صادرات صنایع دستی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، قربان عباسی اظهار داشت: در راستای استعلام از تعاونی‎های استان گلستان و صادرات صنایع دستی از این استان در رشته‎های گلیم، گبه و جاجیم، سهم صادرات صنایع دستی از این استان رشد 300 درصدی را نشان می‎دهد.

وی با اشاره به اخذ آمار 10 ماهه سال جاری از صادرات صنایع دستی این استان در رشته‎های گلیم، گبه و جاجیم گفت: براساس مستندات به دست آمده، ارزش صادرات صنایع دستی دراین مدت یک میلیون و 475 هزار و 212 دلار است که با توجه به تخصیص سهم 500 هزار دلاری استان از سوی سازمان مرکزی سه برابر افزایش داشته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه صادرات محصولات صنایع دستی این استان با در نظر گرفتن بازارهای هدف صورت می‎گیرد، تخمین میزان صادرات غیرنفتی از این استان و میزان درآمدزایی از این محل از ضروریات است.

عباسی ادامه داد: طی سال‎های گذشته صادرات غیرنفتی استان به صورت واسطه‎ای یا چمدانی و از پایانه‎ها و مرزهای استان‎های دیگر صورت می‎گرفته و تاکنون آمار دقیق و مستندی از این صادرات مهم استان در دسترس نبوده و آمار صادرات غیرنفتی استان براساس استعلام از هنرمندان و بازرگانان استان محاسبه می‎شده است.

وی با اشاره به وجود هنرمندان و صنعتگران توانمند و تنوع محصولات صنایع دستی در این استان، تصریح کرد: در این راستا کمیته صادرات غیرنفتی در این اداره کل راه‎اندازی شده و برنامه عملیاتی صادراتی استان و طرح توجیهی تدوین و شورای حمایت از توسعه صادرات صنایع دستی تشکیل شد.

این مسئول به برپایی نشست‎های هم‎اندیشی با اتاق بازرگانی و گمرکات استان برای بررسی چگونگی صادرات و برآورد سهم صادرات صنایع دستی استان و درخواست مکتوب از گمرکات کشور اشاره داشت و افزود: در این راستا آمار و نوع تولیدات صنایع دستی صادر شده از گمرکات کشور و استان حصول شد و با شرکت تعاونی‎های استان نیز در خصوص اعلام آمار تولید و صادرات صنایع دستی استان مکاتباتی به عمل آمد و آمار مربوطه اخذ شد.

وی اذعان داشت: با تخصیص سهم 500 هزار دلاری صادرات صنایع دستی از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور برای استان گلستان و اخذ آمار و استعلامات به عمل آمده در 10 ماهه امسال، میزان این صادرات رشد 300 درصدی را نشان می‎دهد.

عباسی اظهار امیدواری کرد با اقدامات مناسب و برنامه‎ریزی‎های دقیق برای تخمین میزان صادرات غیرنفتی استان و حمایت‎های لازم از قشر هنرمند و صنعتگر این استان، گام‎های مثبتی برای توسعه صادرات محصولات غیرنفتی استان گلستان به عمل آمده و شاهد افزایش سهم صادرات صنایع دستی و درآمدزایی در نگارستان ایران باشیم.

انتهای پیام/2307/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول