اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان اعلام کرد

فعالیت 85 درصد صنایع کوچک کردستان در قالب شهرک‌های صنعتی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: 85 درصد صنایع کوچک استان کردستان در شهرک‌های صنعتی ساماندهی شده است.

فعالیت 85 درصد صنایع کوچک کردستان در قالب شهرک‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، بابک معروفی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات شهرک‌های صنعتی در قروه با اعلام این خبر  اظهار کرد در حال حاضر از 21 شهرک صنعتی در استان 9 واحد فعال و بقیه در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان با بیان اینکه 358 واحد صنعتی فعال در شهرک‌های صنعتی کردستان وجود دارد تصریح کرد: 260 واحد نیز در دست اجراست و بیش از 100 واحد راکد است.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال برای 18 هزار نفر در این واحدها گفت: در سال جاری 161 طرح سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی کردستان ارائه شده است که از این تعداد با سرمایه‌گذاری 61 طرح موافقت شده است.

معروفی رتبه کردستان در زمینه تعداد شهرک‌های صنعتی در سطح کشور را هجدهم اعلام کرد و گفت: امسال 60 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی در کردستان اختصاص یافته است که 10 میلیارد ریال آن ملی است.

وی افزود: در سفر کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی به کردستان 120 میلیارد ریال اعتبار به شهرک‌های صنعتی استان اختصاص یافت که با تکمیل اقدامات ساماندهی، این اعتبار تا پایان سال جاری تأمین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در ادامه با اشاره به تصویب 3 ناحیه جدید در سفر سوم هیئت دولت به این استان گفت: این نواحی شامل شهرک‌های یوسف آباد دهگلان، سنگ قروه و چنو سنندج است که طرح مطالعاتی آن انجام گرفته است.

وی با شاره به طلب 150 میلیارد ریالی شرکت شهرک‌های صنعتی از صاحبان صنایع موجود در این شهرک‌ها اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل سیاست‌های رو به جلو از اعمال فشار به این صنایع خودداری شده است.

معروفی با تاکید بر اجرای طرح‌های صنعتی در شهرک‌های صنعتی بر مبنای مطالعه دقیق و کارشناسانه گفت: یکی از نمونه‌های اجرایی در سطح استان شهرک صنعتی زرینه با 5 میلیارد ریال هزینه است که بدون مطالعه و کارشناسی به اجرا در آمده است.

فرماندار قروه نیز در این نشست با اشاره به اختصاص 4 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی‌های استان برای ساماندهی شهرک‌های صنعتی گفت: در حال حاضر 3 شهرک صنعتی در این شهرستان فعال است که از این تعداد 2 واحد زیر پوشش شرکت شهرک‌های صنعتی قرار دارد.

محمدرسول شیخی‌زاده افزود: در حال حاضر نزدیک به 30 واحد صنعتی در این شهرک‌ها فعال است که با ساماندهی مناسب و ایجاد زیرساخت‌ها، زمینه برای فعالیت مجدد واحدهای راکد فراهم خواهد شد.

وی در پایان توسعه شهرک‌های صنعتی را عامل توسعه شهرستان دانست و افزود: نمایندگانی از هر سه شهرک موجود در این شهرستان برای پیگیری امور مربوط به توسعه و ساماندهی شهرک‌های صنعتی قروه انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام/79009/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول