اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مطلع شمس- 142

نخستین آزمایشگاه تخصصی معدنی استان سمنان ایجاد شد

خبرگزاری فارس: نخستین آزمایشگاه تخصصی معدنی استان سمنان با سرمایه‏گذاری بخش خصوصی و هم‏زمان با دهه فجر در مرکز رشد پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان راه‏اندازی شد.

نخستین آزمایشگاه تخصصی معدنی استان سمنان ایجاد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، مسئول راه‏اندازی نخستین آزمایشگاه تخصصی معدنی استان سمنان گفت: این آزمایشگاه بر اساس نیاز واحدهای معدنی استان سمنان راه‏اندازی شده و شرکت صنعتی معدنی و دانش‏بنیان زمین‏نگار پاسارگاد، نخستین شرکتی بوده که علاوه بر فعالیت‏های علمی و تحقیقاتی با شناسایی نیاز بازار اقدام به راه‏اندازی این آزمایشگاه کرده است.

بهزاد سعیدبسطامی با بیان اینکه تجهیز این آزمایشگاه مطابق استانداردهای معدنی انجام شده است، افزود: در این آزمایشگاه، انواع تست‏ها و انواع آنالیزها، مشاوره‏های علمی و تحلیل‏های فنی و تخصصی ارائه می‏شود.

وی با بیان اینکه 40 درصد کارخانجات استان سمنان از مواد معدنی استفاده می‏کنند، افزود: این کارخانجات قبل از راه‏اندازی آزمایشگاه نمونه‏های معدنی خود را برای آزمایش به تهران و مشهد ارسال می‏کردند که با راه‏اندازی این آزمایشگاه علاوه بر صرفه‏جویی در زمان و هزینه تحول بزرگی در بخش صنعت و معدن استان ایجاد می‏شود.

مسئول راه‏اندازی نخستین آزمایشگاه تخصصی معدنی استان سمنان اظهار داشت: ساختمان این آزمایشگاه در مرکز رشد دانشگاه سمنان مستقر بوده و برای تجهیز آن، یک میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.

بسطامی افزود: شرکت زمین‏نگار پاسارگاد در سال 1389 توسط جمعی از اساتید دانشگاهی و متخصصان صنعت و معدن با هدف ارتقای سطح همکاری دانشگاه و صنعت و تعریف پروژه‏های تحقیقاتی تاسیس شده است.

انتهای پیام/2249/ت/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول