اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فراخوان استاندار اردبیل درباره کشت و صنعت مغان

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل اعلام کرد که کشت و صنعت مغان به عنوان یک مجموعه عظیم و گسترده در حال واگذاری به بخش خصوصی است،

فراخوان استاندار اردبیل درباره کشت و صنعت مغان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر امروز در نشست با استاندار آذربایجان‌شرقی و تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به ویژه شیرین عسل تبریز اظهار داشت: شیرین عسل از واحدهای تولیدی نمونه و برتر کشور است که می‌تواند بخش عظیمی از مواد اولیه خود را نظیر سیب‌زمینی، عسل، گوجه فرنگی و محصولات تولیدی کشت و صنعت تأمین کرده و در این زمینه موفق عمل کند.

وی با بیان اینکه امروزه توسعه چنین واحدهای تولیدی و صنعتی به صورت منطقه‌ای می‌تواند به تحرک اقتصادی و رونق مضاعف کمک کند، ادامه داد: در سال تولید ملی شایسته است توانمندی‌هایمان را بهتر و بیشتر بشناسیم و بیش از گذشته بکوشیم تا مشکلات، نارسایی‌ها و گره‌های احتمالی برطرف شده و معایب رفع شود.

نیکزاد با یادآوری اینکه کشت و صنعت مغان به عنوان یک مجموعه عظیم و گسترده در حال واگذاری به بخش خصوصی است، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران و متولیان حوزه تولید و صنعت می‌توانند به صورت مشارکتی این بنگاه اقتصادی عظیم را خریداری کرده و از آن برای پیشبرد اهداف و توسعه برنامه‌های تولیدی استفاده کنند تا مبادا برخی نارسایی‌ها، زمینه رکود را فراهم آورد.

استاندار اردبیل با یادآوری اینکه تنها با تکیه بر بخش خصوصی امکان رفع مشکلات و معایب حوزه اشتغال وجود دارد، اضافه کرد: ضرورت دارد هرچه بیشتر این توانمندی‌ها شناسایی شده تا با کمک تسهیلات بانکی بتوانیم به رونق روزافزون مجموعه‌های تولیدی، اقتصادی بخش غیردولتی کمک کنیم.

وی همچنین از آمادگی صادرات بیشتر سیب‌زمینی به مجموعه‌های تولیدی استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و بیان کرد: شرکت شیرین عسل 10 هزار تن سیب‌زمینی تولیدی استان را پیش از این خریداری می‌کرد که با رایزنی‌های انجام شده این ظرفیت تا 60 هزار تن افزایش می‌یابد.

راه‌اندازی ایستگاه پرورش گاوهای شیری در کشت و صنعت مغان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان نیز در این نشست گفت: به زودی ایستگاه ششم گاوهای شیری مجتمع دامپروری کشت و صنعت مغان راه‌اندازی می‌شود.

صمد مغانی افزود: ظرفیت این ایستگاه دو هزار رأس است که فاز اول آن با 500 رأس گاو شیری و در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع به روش پرورشی در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به مزایا و محاسن این سیستم پرورشی اشاره کرد و اظهار داشت: در این روش سطح بهداشت و توان شیردهی افزایش یافته که این افزایش در مجتمع دامپروری به تکمیل ظرفیت خالی کارخانه لبنیات کمک می‌کند.

مغانی از خرید تعدادی تلیسه نژاد و سیمین آتال اشاره کرد و ادامه داد: با اخذ مجوزهای لازم از سازمان دامپزشکی کشور برای پرورش دو هزار رأس تلیسه در ایستگاه ششم اقدام شده است.

این مسئول هزینه نگهداری و پرورش این نژادها را پایین‌تر از سایر دام‌ها اعلام کرد و ابراز داشت: کشت و صنعت مغان هم‌اکنون در تولید محصولات لبنی و فرآوری آنها بیشترین کارآمدی را داشته است.

انتهای پیام/62001/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول