اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس خبر داد

احداث مجهزترین شهرک تخصصی آبگرم در مشگین‌شهر

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با الحاق دو آبگرم شاخص مشگین‌شهر شابیل و قوتورسویی مجهزترین و ممتازترین شهرک تخصصی آب معدنی کشور در مشگین‌شهر راه‌اندازی می‌شود.

احداث مجهزترین شهرک تخصصی آبگرم در مشگین‌شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یونس اسدی در جریان بازدید از طرح‌های توسعه گردشگری این شهرستان اظهار داشت: نظیر آب‌های گرم موجود در مشگین‌شهر را نمی‌توان در کل جهان و کشورهای پیشرفته مشاهده کرد، ولی نتوانستیم از این ظرفیت در کسب درآمدهای بیشتر و منابع اعتباری غنی استفاده کنیم.

وی با یادآوری اینکه در توجه به زیرساخت‌های گردشگری باید آب‌های گرم و همچنین مناظر طبیعی یک ظرفیت ممتاز و شناخته شده تلقی شود، تصریح کرد: شهرستان مشگین بیش از 30 دهنه آبگرم با خواص و درجه حرارت مختلف دارد که تنها چند مورد از آنها تاکنون بهسازی و ساماندهی شده است.

اسدی هرگونه غفلت در کسب درآمدهای حوزه گردشگری و رونق این صنعت را مذموم اعلام کرد و افزود: اگر می‌خواهیم کشور و استانی ممتاز و شاخص در گردشگری و شهرستانی برجسته در این حوزه باشیم باید هر چه بیشتر توانمندی‌هایمان را بشناسیم و با کمک‌های دولتی و جذب سرمایه‌گذاری‌ها به همراه مشوق‌های مورد نیاز به توسعه همه‌جانبه اقتصادی و اشتغال منطقه کمک کنیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: براساس آخرین مطالعات انجام شده توسط شرکت آب منطقه‌ای استان در بین صدها چشمه آب معدنی، آبگرم قوتورسویی با توجه به خواص درمانی و همچنین مداوای امراض بهترین فضا برای دایر کردن کلینیک‌های تخصصی مناسب آب درمانی است.

وی در ادامه اضافه کرد: امروز همه ما وظیفه داریم تا بیش از هر زمان دیگر توسعه همه‌جانبه گردشگری را مد نظر قرار دهیم که در این باب باید از توانمندی‌های تاریخی، میراث معنوی و مواهب خدادادی بیشترین بهره‌برداری و استفاده را داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی همچنین در جریان بازدید از طرح‌های توسعه ساماندهی گلزار شهدا در مشگین‌شهر ضرورت توجه به این موضوع را در پاسداری از حرمت ایثارگران و خانواده‌های شهدا و رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی یادآور شد و ادامه داد:‌ اگر امروز شرف و عزتی مضاعف در جهان پیدا کردیم، همه در سایه خون شهدا و ایثارگری رزمندگان ما است.

در جریان این بازدید رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مشگین‌شهر نیز به ساماندهی 90 درصدی گلزار شهدا در این شهر اشاره کرد و یادآور شد: برای اجرای ساماندهی گلزار شهدا در چندین روستای مشگین‌شهر 20 میلیون تومان هزینه شده است.

محسن عبادالله‌زاده بیان کرد: مشگین‌شهر با تقدیم 600 شهید نقش مهمی را در دوران دفاع مقدس داشته و همزمان با 22 اسفند روز شهدا، یادواره 600 شهید والامقام مشگین‌شهر به صورت سراسری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/62003/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول