اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دیوان وقف شیعه عراق:

آستان مقدس قم به برکت انقلاب رشد چشمگیری داشته است

خبرگزاری فارس: رئیس دیوان وقف شیعه عراق گفت: آستان حضرت فاطمه معصومه(س) امروز به برکت انقلاب اسلامی، رشد چشمگیری از نظر فرهنگی و عمرانی داشته است.

آستان مقدس قم به برکت انقلاب رشد چشمگیری داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)،‌ سید صالح  حیدری رئیس دیوان وقف شیعه عراق در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت آستان مقدس قم ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، با اشاره به توسعه فعالیت‌های فرهنگی و پیشرفت‌های عمرانی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار کرد:‌ موجب خوشحالی است که در حرم‌های اهل‌بیت(ع) چنین پیشرفت‌هایی دیده می‌شود.

رئیس دیوان وقف شیعه عراق با تأکید بر اینکه زائران اماکن مقدسه باید در فضایی آرام و معنوی به زیارت بپردازند افزود: امروز در قم شاهدیم که چنین فضایی در اختیار زائران کریمه اهل‌بیت وجود دارد.

وی ادامه داد: آستان حضرت فاطمه معصومه(س) امروز به برکت انقلاب اسلامی، رشد چشمگیری از نظر فرهنگی و عمرانی داشته است.

حیدری در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای و عمرانی در عتبات عالیات عراق اظهار داشت: در دوره حاکمیت صدام بر عراق متأسفانه هیچ توجهی به عتبات عالیات انجام نمی‌شد و زائران و مجاوران این بارگاه‌های نورانی در زحمت زیادی بودند.

وی افزود: خوشبختانه امروز عتبات عالیات مرکز توجهات قرار گرفته و برنامه‌های توسعه‌ای و عمرانی زیادی در این اماکن مقدسه در نظر گرفته شده است.

رئیس دیوان وقف شیعه عراق با اشاره به شرایط خاص سامرا گفت:‌ حرمین شریفین عسکریین(ع) در شهری قرار دارد که همه جمعیت آن را اهل سنت تشکیل می‌دهند و شیعیان حضور چندانی در این شهر ندارند، از این رو دارای شرایط خاصی است.

وی خاطرنشان کرد: البته برنامه‌های توسعه‌ای و عمرانی برای این دو بارگاه نورانی در سامرا در نظر گرفته شده است که در آینده‌ای نزدیک اجرا خواهد شد.

حیدری در ادامه به فعالیت‌های قرآنی در عتبات عالیات اشاره کرد و گفت:‌ قرآن به عنوان کتاب آسمانی مسلمانان ‌محور تمام فعالیت‌های فرهنگی در عتبات عالیات است که در این راستا انتشار کتاب‌های آموزشی قرآن کریم،‌ برگزاری مسابقات مختلف قرآنی و نشست‌های تخصصی از جمله این فعالیت‌ها است.

رئیس دیوان وقف شیعه عراق با تأکید بر تعامل هرچه بیشتر میان عتبات عالیات عراق و آستان مقدس قم،‌ انتقال تجربیات را در این عرصه ضروری دانست.

انتهای پیام/2258/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول