اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فارسان:

رشد ایران بعد از انقلاب چشمگیر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه فارسان گفت: رشد چشمگیر جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب در همه زمینه‌ها قابل تأمل است.

رشد ایران بعد از انقلاب چشمگیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام عبدالعلی پوراکبر ظهر امروز در هم‌اندیشی حافظان فجر در شهرکرد، اظهار داشت: سرعت رشد علمی در کشور ما بسیار بالاست و دانش‌آموزان نیز امروز وظیفه دارند خوب درس بخوانند و گوش به فرمان ولی فقیه زمان راه شهدا و به‌ویژه شهدای انقلاب را ادامه دهند.

وی با اشاره به گرفتاری‌های دنیای امروز، انقلاب اسلامی را الگوی دنیا دانست و گفت: رشد چشمگیر جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب در همه زمینه‌ها قابل تأمل است.

پوراکبر همچنین بیداری اسلامی را نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران و تبعیت مردم ما از ولایت عنوان کرد و گفت: نخستین گام برای هر نوع مبارزه، جهاد و انقلاب، بصیرت، بیداری و آگاهی مردم، به عنوان ستون و بدنه اصلی حرکت‎ها و نهضت‌ها است، آگاهی و بیداری مردم نقش بسیار مهم و حیاتی دارد.

امام جمعه فارسان با بیان اینکه موتور اولیه حرکت و نیز شرط استمرار مبارزه، آگاهی مردم و شناخت مبارزین است، ادامه داد: در حقیقت بدون حصول این آگاهی، نهضت و جنبش ماندگاری شروع نمی‌شود و صرفاً در اندیشه و تصور باقی می‌ماند.

وی اضافه کرد: آگاهی از وضعیت موجود، آگاهی از وضعیت مطلوب، آگاهی از لزوم حرکت و نهضت، شناخت و اطمینان از اصل امکان مبارزه و تحقق پیروزی، آگاهی از توان و امکانات خود و دشمن، شناخت و آگاهی نسبت به تجربه تاریخی و عملی سایر جنبش‌ها و نهضت‌ها از جمله این موارد است.

پوراکبر تصریح کرد: ‏نظر به نقش و اهمیت این بصیرت و آگاهی اولیه، قدرت‌های استکباری جهانی و نیز حکام و سران کشورهای وابسته به آنان، همیشه به انحای مختلف تلاش می‌کنند تا مردم نسبت به مسائل یاد شده در جهل و ناآگاهی باقی بمانند و بدین ترتیب به طور ریشه‌ای از تشکیل و رشد نهضت‌ها جلوگیری شود.

این مسئول تأکید کرد: امروزه ‏به برکت انقلاب اسلامی ایران، بیداری و آگاهی گسترده‌ای در بین مردم مسلمان، محروم و مستضعف جهان پدیدار گشته و شجاعت لازم را برای مبارزه به دست آوردند.

انتهای پیام/68001/ج20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول