اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صنعت، معدن و تجارت عباس‌آباد:

کالای فاقد بارکد شبنم قاچاق محسوب می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس صنعت، معدن و تجارت عباس‌آباد گفت: از اول بهمن هر کالای خارجی که فاقد بارکد دو بعدی شبنم باشد، قاچاق محسوب می‌شود.

کالای فاقد بارکد شبنم قاچاق محسوب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از عباس‌آباد، حیدرعلی محجوب ظهر امروز در جلسه اصناف این شهرستان افزود: مرحله دوم طرح شبنم (شبکه بازرسی و نظارت مردمی) برخی از کالاهای لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری، یارانه و قطعات آن، لوازم آرایش و بهداشتی، انواع مکمل‌های غذایی و دارویی، لوازم ساختمانی، اسباب‌بازی‌ها، لوازم ورزشی، انواع کمپوت‌ها و نوشیدنی‌ها، روغن‌های خوراکی، انواع پوشاک وارداتی، انواع ساعت، ماشین حساب و تلفن همراه، کیف و کفش و تمامی لوازم و تجهیزات پزشکی و کالاهای الکتریکی وارداتی را شامل می‌شود.

محجوب با بیان اینکه واحدهای صنعتی و صاحبان انبارها که دارای این اقلام هستند، مکلف هستند اطلاعات مربوط به این کالاها را در قالب فرم خوداظهاری تکمیل و به اتحادیه‌های مربوطه صنفی مراجعه کنند، تصریح کرد: بعد از تأیید اتحادیه، افراد به کارگزار طرح شبنم مراجعه می‌کنند تا بارکد دوبعدی تهیه و بر روی کالاهای موجود در واحدهای صنفی نصب ‌شود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت عباس‌آباد با اشاره به این‌که فاز دوم طرح شبنم دی‌ماه به اتمام رسیده است، اظهار داشت: با صاحبان کالاهایی که فرم خوداظهاری را تکمیل نکرده باشند، به عنوان عرضه‌کننده کالاهای قاچاق برخورد می‌شود.

وی همچنین اذعان داشت: در گذشته امکان تشخیص کالاهای قاچاق و غیر قاچاق برای توزیع‌کنندگان، مردم و عوامل نظارتی کار سختی بوده که با اجرای این طرح امکان تشخیص کالاهای قاچاق و غیر قاچاق برای مردم و توزیع‌کنندگان فراهم می‌شود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت عباس‌آباد با اشاره به این‌که شبکه بازرسی و نظارت مردمی که به اختصار شبنم معرفی شده است، گفت: شبنم طرحی است که با پیشنهاد ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور شفاف‌سازی گردش کالا و اطلاعات از اصالت و عدم قاچاق بودن آن استفاده می‌شود.

محجوب همچنین خاطر نشان کرد: در واقع با نصب یک بارکد دو بعدی در قالب برچسب شبنم بر روی کالا می‌توان کالای اصلی را از کالای تقلبی و قاچاق شناسایی کرد.

محجوب در ادامه بیان داشت: اصناف عباس‌آباد تعامل خوبی با مجمع صنفی و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دارند و امیدواریم با همکاری سایر ادارات مربوطه مشکلات اصناف به طور کامل حل شود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت عباس‌آباد در پایان با بیان این که شناسایی کالای اصلی از تقلبی توسط یک گوشی تلفن همراه که نرم‌افزار مربوطه در آن نصب شده، قابل انجام است، اظهار داشت: روش‌های دیگر اطمینان از اصالت کالا پیامک ‌کردن کد مندرج در برچسب شبنم، استفاده از تلفن گویا و درگاه اینترنتی این سامانه است.

انتهای پیام/2296/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول