اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خبر داد

رشد 24 درصدی ذخیره کالا در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: رئیس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از رشد 24 درصدی ذخیره کالا در این استان در سال جاری خبر داد.

رشد 24 درصدی ذخیره کالا در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رحمن کرمی بعدازظهر  امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در رابطه با تامین مواد خوراکی و ضروری موردنیاز مردم استان هیچ مشکلی وجود ندارد و در این راستا مایحتاج پایان سال و عید نوروز نیز تامین و ذخیره شده است.

وی از رشد 24 درصدی ذخیره کالا در این استان خبر داد و گفت: در رابطه با تامین و ذخیره کالاهای اساسی و ضروری مردم در سال جاری تلاش ویژه‌ای به کار گرفته شد به طوری که نسبت به سال گذشته از رشد 24 درصدی برخوردار شدیم.

کرمی از واردات 25 هزار تن نهاده دامی به استان خبر داد و گفت: علاوه‌ بر این مقدار 10 هزارتن دیگر نیز تا پایان سال تامین و به استان وارد می‎شود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از این 35 هزار نهاده دامی،20 هزار تن توزیع و مابقی در انبارها است.

کرمی با بیان اینکه مصرف سالانه مرغ در این استان 19 هزارتن است، تصریح کرد: در رابطه با تامین مرغ مصرفی مردم در ماه‌های پایانی سال هیچ مشکلی وجود ندارد به طوری که باید گفت 300 هزارتن مرغ مازاد نیز در استان وجود خواهد داشت.

* صادرات 113 میلیون دلاری از چهارمحال و بختیاری

وی در ادامه از  صادرات 113 میلیون دلاری کالا از این استان خبر داد و اظهار داشت: با وجود تحریم‌هایی که به کشور متحمل شده، از ابتدای امسال تاکنون بیش از  231 میلیون و 680 هزار و 203 کیلوگرم کالا به ارزش113میلیون دلار از این استان به خارج از کشور صادر شده است.

کرمی با اشاره به مهم‌ترین کالاهای صادراتی اdن استان، افزود : سیمان، فرش، گلیم و گبه، موکت، بادام، آب معدنی، ماهی قزل‌آلا، غذای ماهی، پرنده‌های زینتی، کاشی و سرامیک، لوازم خانگی برقی، سنگ‌های تزئینی، روغن خوراکی و مخزن گاز از عمده کالاهای صادراتی استان است.

وی ادامه داد: این کالاها به کشورهای عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان، امارات متحده عربی، تاجیکستان، هند، آلمان، ارمنستان، مالزی و عربستان صادر شده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به رشد 50 درصدی صادرات ارزی و 146 درصدی صادرات وزنی این استان، تصریح کرد : این استان با توجه به رشدی که در توسعه صنعت داشت، از گروه سوم استان‌های فعال در زمینه صادرات به جایگاه دوم صنعتی ارتقاء یافت.

کرمی خاطرنشان کرد: این مقدار کالا از سوی 22 صادر‌کننده فعال استان صادر شده که هشت نفر از آنها از صادر‌کننده برتر استانی و یک نفر نمونه ملی است.

وی از تحقق 82 درصدی اهداف صادراتی این استان خبر داد و افزود: هدف صادراتی چهارمحال و بختیاری برای امسال 115 میلیون دلار است و امید می‎رود تا پایان سال به طور صد درصد محقق شود.

* اجرای 50 عنوان برنامه محوری در دهه فجر از سوی کمیته صنایع

دبیر کمیته صنایع ستاد دهه فجر چهارمحال و بختیاری در ادامه از اجرای 50 عنوان برنامه محوری در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: این تعداد برنامه در واحدهای صنعتی بزرگ و متوسط و شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برگزار می‎شود.

کرمی بیان داشت: ‌برگزاری جشن‌های انقلاب شکوهمند اسلامی، آذین‌بندی واحدهای صنعتی، چاپ پوستر انقلاب اسلامی و صنایع در دو هزار تیراژ، برگزاری مسابقات ورزشی، کتابخوانی، خوشنویسی، عکاسی دیجیتال، نامه‌نویسی و نقاشی از جمله این برنامه‌هاست.

کرمی، چاپ ویژه‌نامه انقلاب و دستاوردهای صنعتی این سازمان را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده این سازمان برای دهه فجر برشمرد و تصریح کرد: ارسال پیامک‌های دهه فجر، ایستگاه صلواتی و توزیع شیر از دیگر برنامه‌های کمیته صنایع در ایام مبارک دهه فجر است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در ادامه از افتتاح 28 طرح صنعتی در این استان همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: برای ساخت و تکمیل این طرح‌ها 292 هزار و 927 میلیارد ریال هزینه شده است.

کرمی بیان داشت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال 328 نفر در استان فراهم می‌شود.

وی، افتتاح کارخانه ساخت قطعات ماشین‌آلات خاص استان را از مهم‌ترین پروژه‌های افتتاحی در دهه فجر دانست و افزود: توسعه خوراک آبزیان، تولید جاروبرقی، سنگ لاشه و مرمریت، نمایشگر ال.ای. دی، الکتروموتور و الکتروپمپ، موکت نمدی، فرآوری میوه و سبزیجات از مهمترین این طرح‌هاست.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر بیش از یک هزار واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعال است، متذکر شد: در سال‌های شاهد رشد و توسعه واحدهای صنعتی این استان به ویژه در حوزه صنایع مادر و سنگین بوده‌ایم.

رئیس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این طرح‌ها در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، لردگان و کیار افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/68004/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول