اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آبیک تأکید کرد

ضرورت مشارکت مردم در اجرای طرح‌های هادی روستایی

خبرگزاری فارس: فرماندار آبیک مشارکت مردم در اجرای طرح هادی در سطح روستاها را ضروری دانست.

ضرورت مشارکت مردم در اجرای طرح‌های هادی روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، عبدالحسین داداشی امروز در مراسم افتتاحیه جدول‌گذاری روستای حسین‌آباد کرد شهرستان آبیک اظهار داشت: برخی از مشکلات روستاها از سوی دولت قابل رفع است ولی برخی از مشکلات روستاها به دست خود مردم رفع می‌شود که به عنوان نمونه می‌توان به تعامل و مساعدت مردم در بازگشایی معابر و عقب‌نشینی‌های طرح هادی در روستاها اشاره کرد.

وی افزود: پیش از انقلاب اسلامی در هیچ روستایی جاده آسفالت وجود نداشت ولی امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، بیشتر راه‌های روستایی کشور از جاده آسفالت بهره‌مند هستند.

این مسئول ادامه داد: آسفالت راه‌های روستایی نخستین محور توسعه در هر روستاست که سبب دسترسی آسان، بدون دردسر و سریع مردم به راه‌های دیگر است.

فرماندار شهرستان آبیک تصریح کرد: امیدواریم با همکاری و تعامل بیشتر مردم روستاها با دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها و نیز بخشداران، شاهد آبادانی، توسعه و پیشرفت روستاها باشیم.

داداشی تصریح کرد: امروز به برکت نظام اسلامی بیشتر روستاها از نعمت گاز، برق، آب و تلفن بهره‌مند هستند.

وی اضافه کرد: با مشارکت مردم روستاها با مسئولان شهرستان در سال آینده شاهد مخروط ‌‌ریزی، آسفالت و جدول‌گذاری روستای حسین‌آباد کرد هم خواهیم بود.

این مسئول در خصوص درخواست مردم روستای حسین‌آباد کرد مبنی بر وجود واحد نانوایی ابراز داشت: طبق قانون واحدهای نانوایی آزاد شده است و آرد، آب، برق و گاز این واحد نیز آزاد شده است ولی چون روستای حسین‌آباد کرد 110 خانوار و 350 نفر جمعیت دارد برای یک نانوا مقرون به صرفه نیست که در این روستا فعالیت کند لذا از دهیار این روستا درخواست می‌کنیم که با هماهنگی خواروبار فروشان این روستا، نان مورد نیاز مردم روستا را تهیه و از سوی خواروبار فروشان در اختیار مردم روستا قرار دهند.

فرزاد جهانگرد مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان آبیک در خصوص رفع مشکل نبود نانوایی در روستای حسین‌آباد کرد گفت: اگر یکی از مددجویان زیر حمایت کمیته امداد این روستا برای ایجاد واحد نانوایی اقدام کند نسبت به واریز بیمه‌اش اقدام خواهیم کرد.

همچنین با حضور فرماندار آبیک و جمعی از مسئولان شهرستان آبیک یک باب واحد مسکونی در دو طبقه و 200 متر مربع با اعتبار 100 میلیون ریال با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و یک متقاضی تسهیلات بانکی در روستای قشلاق افتتاح شد.

مجتبی علی نسایی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان آبیک در افتتاح واحد مسکونی روستای قشلاق گفت: از سال 84 تاکنون در روستای قشلاق257 نفر معرفی شده برای دریافت تسهیلات بانکی برای مسکن داشتیم که تاکنون برای 194 پرونده پایان کار صادر شده است.

گفتنی است، با حضور مسئولان شهرستان آبیک جدول‌گذاری روستای حسین‌آباد کرد با اعتبار 300 میلیون ریال به طول یک کیلومتر به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/77006/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول