اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن صومعه‌سرا:

روند اجرای طرح هادی روستایی صومعه‌سرا کند است

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد مسکن صومعه‌سرا اجرای طرح هادی روستایی این شهرستان را به دلیل کمبود اعتبار و مصالح مورد نیاز کند دانست.

روند اجرای طرح هادی روستایی صومعه‌سرا کند است

کریم غفوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در صومعه‌سرا با اشاره به کندی اجرای طرح هادی در این شهرستان اظهار کرد: اجرای دقیق طرح هادی روستایی نیازمند تسهیلات و اعتبارات بیشتری است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بالغ بر 88 روستای صومعه‌سرا برای اجرای طرح هادی روستایی شناسایی شده‌اند، افزود: از این تعداد، بالغ بر 26 روستا در بخش تولمات، 44 روستا در بخش مرکزی و 18 روستا نیز به بخش میرزا کوچک اختصاص دارد.

رئیس بنیاد مسکن صومعه‌سرا با بیان اینکه از مجموع روستاهای مشمول طرح هادی روستایی در صومعه‌سرا تنها در 22 روستا تاکنون عملیات اجرایی شده است، ادامه داد: برای تسریع در اجرای طرح هادی روستایی صومعه‌سرا نیازمند اختصاص و جذب اعتبار سالانه بیشتری هستیم.

وی درباره اعتبارات عمرانی ویژه تهیه و اجرای طرح هادی صومعه‌سرا، اذعان کرد: سال گذشته در حوزه اعتبارات استانی، ملی و ماده «180» به طرح هادی صومعه‌سرا در مجموع بالغ بر 11 میلیارد و 781 میلیون ریال اعتبار تخصیص داده شد.

به گفته غفوری، این میزان اعتبار در سال گذشته صرف تهیه طرح هادی 17 روستا، مطالبات اجرای طرح هادی، اجرای طرح هادی مناطق ضیابر، دلیوندان، شیخ‌محله و مردخه صومعه‌سرا شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از روستاهای صومعه‌سرا به دلیل کمبود اعتبار به صورت نیمه کاره باقی مانده‌اند، متذکر شد: بنیاد مسکن صومعه‌سرا برای اجرای طرح هادی روستاهای باقی مانده و اتمام طرح‌های نیمه کاره هر ساله نیازمند اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال است.

رئیس بنیاد مسکن صومعه‌سرا خاطر نشان کرد: با اعتبار تخصیص یافته مذکور هر ساله می‌توان 10 روستای صومعه‌سرا را در برنامه کاری طرح هادی روستایی قرار داد.

وی یکی از مشکلات مهم در اجرای طرح هادی روستایی را کمبود معادن از جمله شن و ماسه در صومعه‌سرا دانست و گفت: تهیه مصالح مورد نیاز برای اجرای زیر سازی معابر روستاها با معضلات جدی همراه است.

غفوری با بیان اینکه امکان تهیه مصالح برای اجرای پروژه‌های عمرانی بنیاد مسکن صومعه‌سرا از طریق رایزنی با دیگر شهرستان‌های استان محقق می‌شود، بیان کرد: فاصله زیاد حمل این مصالح از نقاط دیگر استان به صومعه‌سرا از دیگر دلایل کندی سرعت اجرای طرح هادی در این شهرستان است.

رئیس بنیاد مسکن صومعه‌سرا با تصریح بر اینکه بستر رودخانه‌ها فضای مناسبی برای برداشت شن و ماسه مورد نیاز است، خاطر نشان کرد: این اقدام مستلزم اخذ مجوز لازم از مراجع مربوطه بوده که به دلیل رعایت ضوابط زیست‌ محیطی دریافت آن با موانع جدی مواجه است.

انتهای پیام/84003/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول