اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل:

721 روستای استان اردبیل دارای نقشه طرح هادی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: 97 درصد روستاهای بالای 50 خانوار اردبیل به تعداد 721 روستا دارای طرح هادی می‌باشند.

721 روستای استان اردبیل دارای نقشه طرح هادی است

احمد حاج‌علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: طرح هادی روستایی، سند چشم‌انداز توسعه فیزیکی و کاربردی روستا در پروسه زمانی 10 ساله است که باید مطابق مفاد برنامه چهارم توسعه برای روستاهای بالای 50 خانوار در محیط روستاها مطالعه و تهیه شود.

وی افزود: بر همین اساس تاکنون 97 درصد روستاهای بالای 50 خانوار روستایی دارای تهیه طرح هادی می‌باشند که بدون در نظر گرفتن خانوار، 721 روستا در استان دارای این نقشه مطالعاتی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل عمران و آبادانی محیط روستا را مهم‌ترین هدف بنیاد مسکن اعلام کرد و گفت: ما به لحاظ عملکرد مطلوب در تهیه نقشه‌های طرح هادی رتبه سوم کشوری را کسب کردیم.

حاج‌علیزاده بیان داشت: بنیاد مسکن بعد از تهیه طرح هادی با تامین منابع مالی و بر اساس اولویت‌های تعیین شده اقدام به اجرای آنها در روستاهای استان اردبیل می‌کند که با توجه به مفاد برنامه چهارم توسعه که اجرای طرح هادی برای روستاهای بالای 100 خانوار باید انجام می‌شد، تاکنون 78 درصد از روستاهای بالای 100 خانوار استان طرح هادی روستایی را تجربه کردند.

این مسئول تصریح کرد: بدون در نظر گرفتن خانوار در این بخش نیز تاکنون 327 روستا دارای اجرای طرح هادی که عمران و آبادانی کالبدی است و پیشرفت محیط روستا را نشان می‌دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در پایان ابراز داشت: با اجرای این طرح علاوه بر ترمیم و تعریض معابر سبب رونق رفت و آمد، جذب مردم، توریسم، کاهش مهاجرت و بهتر از همه موجب اقبال عمومی مردم به بهداشت فردی و محیط شده و با این مباحث روستا از خدمات دولتی بهره‌مند می‌شود.

انتهای پیام/62003/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول