اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل خبر داد

رتبه سوم اردبیل در تهیه طرح هادی / تهیه طرح هادی 729 روستا انجام شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: در ارزیابی‌های کشوری و در بخش تهیه طرح هادی استان اردبیل رتبه سوم کشوری را به دست آورد.

رتبه سوم اردبیل در تهیه طرح هادی / تهیه طرح هادی 729 روستا انجام شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج علیزاده ظهر امروز در جلسه بررسی طرح‌های هادی روستایی در اردبیل اظهار داشت: یکی از حوزه‌های تخصصی فعالیت بنیاد مسکن در مناطق روستایی تهیه طرح هادی بر اساس سند چشم‌انداز توسعه روستاهاست که در این زمینه اقدامات اساسی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این نهاد در کنار عمران روستایی، تهیه و اجرای طرح هادی، صدور سند مالکیت اراضی و همچنین تملک واگذاری زمین‌های مورد نظر سعی کرده است در سال‌های اخیر اقدامات مثبت و سازنده‌ای را در تمامی این حوزه‌ها انجام داده و به مرحله عملیاتی برساند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل یادآور شد: در تهیه طرح هادی سعی شده است بر اساس شکل و وضعیت سکونتی روستاها اقدامات لازم انجام شود به طوری که از یک هزار و 725 روستای دارای سکنه استان با اولویت و برنامه‌ریزی تهیه طرح هادی آغاز شده است.

حاج علیزاده اولویت این طرح را روستاهای بالای 20 خانوار اعلام کرد و گفت: در این زمینه یک هزار و 29 روستای بالای 20 خانوار شناسایی شده و طبق مفاد برنامه پنجم توسعه باید نسبت به تهیه و اجرای طرح هادی اقدام لازم صورت گیرد.

این مسئول عنوان کرد: در زمینه تهیه طرح هادی روستاها تاکنون اقدامات خوبی در 729 روستا صورت گرفته و به دلیل آنکه این امر کار تخصصی و مطالعاتی است سعی شده است از توان و ظرفیت نیروهای کارشناسی و مجرب در این زمینه استفاده شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل ادامه داد: در سال جاری نیز برای طرح هادی در 130 روستا اقدامات لازم انجام شده و مبلغی معادل یک میلیارد و 100 میلیون تومان برای تهیه طرح هادی 130 روستا در نظر گرفته شده است.

اعتبارات اجرای طرح هادی در سال جاری 7 میلیارد و 100 میلیون تومان است

حاج علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح هادی اشاره کرد و ابراز داشت: اولویت اصلی در این برنامه نیز روستاهای بالای 20 خانوار است که با تامین رقم اعتباری مورد نظر نسبت به اجرای آن اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: کل روستاهایی که تاکنون از اجرای طرح هادی بهره‌مند بوده‌اند 331 روستا است که ساکنان این روستاها از مزایای آن استفاده کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل افزود: البته کار شاخصی که در این زمینه انجام دادیم تهیه طرح هادی در روستاهایی با بافت با ارزش و روستاهای هدف گردشگری است که سه روستا به عنوان بافت با ارزش تعیین شده که 963 میلیون تومان برای اجرای طرح‌های آن اعتبار در نظر گرفته شده است.

حاج علیزاده گفت: البته در این زمینه چهار روستا نیز در مرحله تصویب و عملیاتی کردن طرح قرار دارند که انتظار می‌رود با اجرای آن این روستاهای با بافت با ارزش و هدف گردشگری امکان جذب گردشگران و سرمایه‌گذاران بیشتر را فراهم بیاورند.

این مسئول کل اعتبارات سال 91 در اجرای طرح هادی را 7 میلیارد و 100 میلیون تومان اعلام کرد و بیان داشت: 129 روستا در اولویت اجرای طرح هادی در سال جاری هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل تاکید کرد: مطابق ارزیابی‌های صورت گرفته استان اردبیل در این زمینه نیز جزو استان‌های برتر و موفق کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حاج علیزاده در پایان سخنان خود یادآور شد: در مجموع بنیاد مسکن در ارزیابی بین دستگاه‌های اجرایی در یک سال گذشته رتبه اول را در کشور داشته که به تبع آن بنیاد مسکن استان اردبیل نیز بر اساس ارزیابی معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور جزو موفق‌ترین نهادهای انقلابی و ارزشی بوده است.

انتهای پیام/62002/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول