اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی ـ فرهنگی آموزش و پرورش اردبیل خبر داد

اقامه نماز جماعت در 1205 مدرسه استان اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی ـ فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در یک هزار و 205 مدرسه استان اردبیل نماز جماعت اقامه می‌شود.

اقامه نماز جماعت در 1205 مدرسه استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد رنجبر صبح امروز در نشست با روحانیان و ائمه جماعات مدارس اردبیل اظهار داشت: اقامه نماز جماعت در مدارس نیازمند تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است که اگر مهیا شود، بهتر می‌توان آموزه‌های دینی نظیر نماز و قرآن را به نسل آینده انتقال داد.

وی افزود: حدود 359 باب نمازخانه در مدارس دایر شده که به شکل چند منظوره از آنها استفاده می‌شود و در مجموعه در یک‌هزار و 318 مدرسه استان نمازخانه دایر است و 790 مدرسه نیز فاقد نمازخانه هستند.

این مسئول ابراز داشت: در 291 مدرسه استان با همکاری ائمه جماعات و روحانیان نماز به صورت جماعت اقامه می‌شود و در 914 مدرسه نیز نماز جماعت به امامت فرهنگیان و معلمان منتخب و پرورشی اقامه می‌شود.

معاون پرورشی ـ فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: در 11 مدرسه شبانه‌روزی نیز ائمه جماعت ظهر و شامگاه نماز جماعت را برپا می‌کنند که شاهد حضور دانش‌آموزان در این فضای معنوی هستیم.

وی از افزایش سرانه نمازخانه‌های مدارس در دو سال گذشته خبر داد و گفت: در کنار این امر بیش از 138 هزار دانش‌آموز استان در مسابقات قرآن، معارف، احکام و انشای نماز شرکت کرده و 81 هزار دانش‌آموز نیز در مسابقات درس‌هایی از قرآن در مقطع راهنمایی و متوسطه مشارکت داشتند.

این مسئول در ادامه از برگزاری آموزش‌های عملی نماز در مقطع ابتدایی و با حضور 90 هزار دانش‌آموز علاقمند خبر داد.

معاون پرورشی ـ فرهنگی آموزش و پرورش اردبیل تصریح کرد: جشن شکوفه‌ها و تکلیف در سال جاری برای 30 هزار دانش‌آموز و برنامه آموزشی تقلید از مراجع برای 21 هزار دانش‌آموز برگزار شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از حضور داوطلبانه دانش‌آموزان و فرهنگیان استان در میعادگاه‌های نماز جمعه خبر داد و گفت: بیش از 6 هزار و 604 فرهنگی و 58 هزار دانش‌آموز از ابتدای امسال در نمازهای جمعه شرکت کردند که حضور 750 آموزشگاه‌ را به مناسبت‌های مختلف شاهد بودیم.

این مسئول به دیگر فعالیت‌های مرتبط با نماز و گسترش این فرهنگ غنی اشاره کرد و ابراز داشت: 112 جلسه دانش‌آموزی، 152 مورد نشست خانواده و ده‌ها جلسه هم‌اندیشی اولیا و مربیان در این زمینه برگزار شده و آموزش و پرورش با 100 درصد موفقیت در طرح گسترش و ترویج فرهنگ نماز در سه سال متوالی توانسته است عنوان دستگاه برتر را به خود اختصاص دهد.

وی از برگزاری 395 دوره آموزشی خانواده، 2 هزار و 630 دوره آموزشی پله‌های آسمانی و همچنین برپایی محافل قرائت صحیح نماز در سطح استان و به همت معلمان و فرهنگیان خبر داد.

صدور ابلاغ نماز برای مدیران نواحی و مناطق

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون پرورشی ـ فرهنگی آموزش و پرورش استان بیان داشت: با تدبیر مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل برای اولین بار در کنار صدور ابلاغ و حکم ریاست به مدیران نواحی و مناطق آموزش و پرورش ابلاغ نماز نیز به آنها صادر شده است.

وی در پایان از نواخته شدن زنگ نماز در مدارس و رتبه اول آموزش و پرورش استان در برپایی گفتمان ویژه نماز خبر داد و افزود: اعزام فعالان نماز به مشهد و تجهیز 156 مدرسه به فرش سجاده‌ای با هزینه‌ 179 میلیون تومان انجام شده است.

انتهای پیام/62002/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول