اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه عنبرآباد مطرح کرد

استقلال سیاسى مهم‌ترین گوهر وجودی یک کشور

خبرگزاری فارس: امام جمعه عنبرآباد گفت: استقلال، آزادى و جمهورى اسلامى از مهم‌ترین دستاوردهاى انقلاب اسلامى است، مهم‌ترین گوهر وجودى براى یک کشور استقلال سیاسى است.

استقلال سیاسى مهم‌ترین گوهر وجودی یک کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از عنبرآباد، حجت‌الاسلام مصطفی دشت‌آبادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: یکى از عرصه‏هایى که امروزه پیشرفته‏ترین فناورى‏ها و امکانات را در راستاى رشد خود، به خدمت گرفته است و عرصه رقابتى براى نمایش میزان رشد علمى کشورهاى پیشرو است، عرصه هوا و فضا است.

وی افزود: جمهورى اسلامى ایران هم‌اکنون جزو 10 کشورى است که از فناورى ساخت و پرتاب ماهواره برخوردار است و این جایگاهى رفیع به جمهورى اسلامى ایران در بهره‏مندى از تکنولوژى‏هاى نوین بخشیده است.

دشت‌آبادی با اشاره به نام‌گذاری 14 بهمن به نام روز ملی فناوری فضایی تصریح کرد: 14 بهمن هر سال بهانه اصلى‏اش سالگرد پرتاب نخستین ماهواره ایرانى به نام «امید» در بهمن 1387 بود.

وی ارسال کاوش‌گر پیشگام به همراه موجود زنده به فضا را جدیدترین دستاورد فضایی کشور دانست و گفت: این کاوشگر پس از اوج‌گیرى تا ارتفاع 120 کیلومترى در بازگشت به زمین بازیابى و موجود زنده در شرایط مناسب و از کپسول خارج و عملیات ریکاورى بر روى آن انجام شد.

دشت‌آبادی با مرورى بر برخى دستاوردهاى انقلاب اسلامى ایران‏ بیان داشت: استقلال، آزادى و جمهورى اسلامى از مهم‌ترین دستاوردهاى انقلاب اسلامى است، مهم‌ترین گوهر وجودى براى یک کشور استقلال سیاسى است.

وی اذعان داشت: بدون داشتن استقلال سیاسى دستیابى به استقلال اقتصادى، فرهنگى و نظامى میسر نیست و استقلال مهمترین ارمغان انقلاب اسلامى براى کشور ما بوده و به حیات و تاریخ ملت ما در عصر حاضر ارزش بخشیده است.

امام جمعه عنبرآباد ابراز داشت: پیروزى انقلاب اسلامى در سال 57 موجب رهایى کشور از وابستگى سیاسى و نظامى و منجر به دستیابى استقلال کشور ما شد و جمهورى اسلامى نمایشى از برترین دستاورد انقلاب اسلامى است که مى‏توان آن را میوه و ثمره اصلى انقلاب دانست.

وی افزود: به لحاظ علمى ایران بعد از انقلاب اسلامی رشد چشم‌گیرى در بسیارى از زمینه‏ها داشته است و این ارتقا خشم بسیارى از دول غربى را بر انگیخت و منجر به صدور تحریم‏هاى بسیارى از سوى آن‏ها بر علیه ایران شد اما تمامى این ترفندها به کمک درایت و تدبیر در رهنمودهاى ‏رهبر فرزانه انقلاب نتوانست جلوى موج عظیم پیشرفت دانشمندان ایرانى را بگیرد.

دشت‌آبادی تصریح کرد: استقرار حکومت دینى، دستیابى به فناورى نوین هسته‏اى براى مصارف صلح‏آمیز، فائق آمدن بر مشکلات و چالش‏هاى دست‏ساخته استکبار، ایجاد نهادهاى انقلابى مردمى در کنار سایر سازمان‏ها و دستگاه‏هاى ادارى براى خدمت به مردم و پیشرفت و آبادانى کشور، ساخت زیربناها و توسعه عمران کشور، تغییر چهره روستاهاى کشور و محرومیت‏زدایى از آنان به صورت گسترده را باید از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار آورد.

وی خاطرنشان کرد: استقلال‏طلبى به معناى حقیقى و نفى سلطه‏پذیرى به معناى واقعى‏ کلمه، شکستن هیمنه و ابهت پوشالى آمریکا که در سایه این اقدام امروز شاهد استکبارستیزى در سرتاسر جهان هستیم، احیاء و شکل‏گیرى نهضت‏هاى آزادی‌بخش، بیدارى اسلامى، تحقق آزادى، روحیه خودباورى و اعتماد به نفس، تلاش براى خود اتکایى کشور و کاهش وابستگى را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی باید دانست.

دشت‌آبادی بیان داشت: اهتمام بایسته در راستاى تشخص و منزلت زن مسلمان، گسترش فرهنگ، دانش و آموزش عالى، ارتقاء فضاى سیاسى، بهبود وضعیت بهداشت و درمان، ایجاد و گسترش نهادهاى مردمى و سیاسى، آزادى مطبوعات و توسعه کمى و کیفى رسانه‏هاى مکتوب، دیدارى و شنیدارى، بالارفتن نرخ سواد و افزایش سطح تحصیلات مردم، ارائه کارنامه خدماتى ارزنده در حوزه‏هایى مانند برق‏رسانى، آب‏رسانى، گازرسانى، بنادر، فرودگاه‏ها، کشاورزى، اقتصادى، مخابراتى، مواصلاتى، راه و ترابرى، نفت، پتروشیمى، صنعت، و.... را باید از جمله خدمات و دستاوردهاى قابل تحسین ثبت‏شده در کارنامه جمهورى اسلامى به حساب آورد.

امام جمعه عنبرآباد گقت: اینک دهه چهارم انقلاب را رهبر معظم انقلاب اسلامى «به گفتمان عدالت و پیشرفت» معرفى کرده‏اند که به مثابه گفتمان مسلط و غالب جامعه ایرانى در دهه آینده است.

انتهای پیام/80005/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول