اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه ساری:

نقش ایران در معادلات سیاسی تعیین‌کننده است/ایران حیاط خلوت آمریکا نیست

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه ساری گفت: جمهوری اسلامی در معادلات سیاسی نقش تعیین کننده‌ای در منطقه دارد.

نقش ایران در معادلات سیاسی تعیین‌کننده است/ایران حیاط خلوت آمریکا نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی امروز در نماز پرفیض جمعه ساری در جمع نمازگزاران، سی و چهارمین سالگرد پیروزمندان انقلاب اسلامی را تبریک گفت و این نظام را مایه بیداری اسلامی در کشورهای منطقه خاورمیانه دانست.

وی با اشاره به اینکه دشمن با تمام توطئه‌ها درصدد از بین بردن انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی تمام مناسبات و معادلات استکبار جهانی را بر هم زد.

طبرسی پیروزی انقلاب اسلامی را مدیون خون شهدا، هدایت‌گری امام راحل و رهبری و نیز مقاومت مردم مسلمان کشور دانست و ادامه داد: انقلابی که با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی شروع شود، بعد از 34 سال دستاوردهای بزرگی را به همراه دارد.

وی پیشرفت‌های علمی، صنعتی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را مدیون انقلاب اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی با محور فرهنگی فعالیتش را شروع کرد و در خود ابعاد وسیعی از پیشرفت را به همراه داشت.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ریشه در بعثت، غدیر و عاشورا دارد، گفت: انقلاب ما نشأت گرفته از نظام دینی و اسلامی است.

وی برپایی انتخابات را یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: همین‌که مردم کشور مسئولان خود را انتخاب می‌کنند و حق آزادی دارند نمونه‌ای از دستاوردهای انقلاب است.

امام جمعه مرکز مازندران به استقلال‌طلبی مردم کشور اشاره کرد و گفت: دیگر ایران حیاط خلوت آمریکا نیست و این کشور در مقابل استکبار جهانی قرار دارد.

وی قدرت سیاسی جمهوری اسلامی را نسبت به 34 سال پیش در جهان برجسته عنوان کرد و یادآور شد: بر اساس پیش‌بینی برخی از متفکران غربی در قرن 21 چین به عنوان ابرقدرت اقتصادی و ایران به ابرقدرت سیاسی در جهان معرفی می‌شوند.

طبرسی همین پیشرفت‌های انقلاب اسلامی را سبب تحریم‌های دشمن دانست و تصریح کرد: همین ‌که انقلاب اسلامی در منطقه به عنوان الگو سبب بیداری کشورهای خاورمیانه شده است برای موضع دشمن خطرآفرین شد.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های علمی، کشاورزی، صنعتی و تسلیحات نظامی نمونه بارزی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی بعد از 34 پیروزی انقلاب اسلامی است، بیان داشت: مکانیزاسیون شدن اراضی کشاورزی، دستیابی به فناوری‌های مختلف علمی، بهداشتی و درمانی و در بخش هوا و فضا ساخت فضاپیماهای مدرن از سوی کشور جهان سومی سبب حیرت کشورهای صاحب قدرت جهان شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران حضور سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی را در پشت کشورهای مظلوم منطقه سبب پیروزی آنان دانست و خاطر نشان کرد: برکناری پنج ابر قدرت در مدت یک سال، پیروزی در جنگ 24 روزه و هشت روزه در کشورهای منطقه نشان از قدرت تعیین‌کنندگی ایران در ابعاد سیاسی جهان دارد.

وی با بیان اینکه شهدا و نقش مردم کشور سبب عزت نظام جمهوری اسلامی شده است، گفت: همین‌که دشمن تا پشت مرزهای کشور می‌آید ولی قدرت نگاه چپ به ایران را ندارد نشانه عزت نظام اسلامی است.

طبرسی به وحدت بین مسلمانان جهان تاکید کرد و اذعان داشت: خواص باید وحدت را جدی بگیرند، هر کس صحبت از اختلاف کند در زمین دشمن بازی می‌کند.

وی افزود: استکبار جهانی به لحاظ در خطر افتادن منافع خود در داخل و خارج از کشور اختلاف‌آفرینی می‌کند.

خطیب جمعه مرکز مازندران با اشاره به اینکه اختلاف بین شیعه و سنی با وحدت کلمه از بین برود، متذکر شد: وحدت امت اسلامی سبب پیروزی جهان اسلامی می‌شود.

انتهای پیام/86006/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول