اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

3 جوان سارق همگی به دام افتادند

سارقان مسافرکش‏نما در تهران دستگیر شدند

خبرگزاری فارس: سارقان مسافرکش‏نما در تهران با فعالیت‏های شبانه‏روزی ماموران پلیس دستگیر شدند.

سارقان مسافرکش‏نما در تهران دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از مرکز اطلاع‏رسانی پلیس تهران، سارقان مسافرکش‏نمایی که با استفاده از خودروی پراید، به زورگیری از شهروندان در تهران اقدام می‏کردند، با فعالیت اطلاعاتی کارآگاهان کلانتری 153 شهرک ولی‏عصر شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس کلانتری 153 شهرک ولی‏عصر گفت: اعضای باندی که با پوشش راننده مسافرکش پس از شناسایی طعمه‏های خود، ضمن سوار کردن آنان به صورت دربستی و رسیدن به نقاط خلوت شهر، دست و پای مال‏باخته را بسته و اموالش را به غارت می‏بردند، با تلاش کارآگاهان معاونت تجسس کلانتری یکی پس از دیگری شناسایی و دستگیر شدند.

علی‏رضا حیدری افزود: چندی پیش، وقوع چندین مورد سرقت به عنف در سطح تهران به خصوص مناطق شمال جنوب و جنوب غرب پایتخت با خودروهای پراید که به عنوان مسافرکش، اکثراً طعمه‏های خود را از میادین بزرگ مثل میدان آزادی و آذری، پونک، صنعت و سایر مراکز و خیابان‏های پرتردد انتخاب و در اتوبان‏ها یا نقاط خلوت شهر با تهدید چاقو اقدام به سرقت اموال مال‏باخته‏ها می‏کردند، به کلانتری 153 شهرک ولی‏عصر ارجاع شد و بلافاصله در دستور کار مأموران تجسس این یگان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با استفاده از تحقیقات جامع پلیسی و اطلاعات به دست آمده از شکات، محل اختفای یکی از سارقان شناسایی شد.

رئیس کلانتری 153 شهرک ولی‏عصر افزود: اکیپی از کارآگاهان معاونت تجسس در پاتوق و محل تردد وی در کمین نشستند تا اینکه «سعید ـ ح» دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

حیدری ادامه داد: سارق پس از انتقال به کلانتری، ابتدا منکر هرگونه سرقتی شد ولی وقتی با دلایل کافی و مستند و مستدل و همچنین تحقیق علمی و پلیسی عوامل تجسس مواجه شد، نهایتاً لب به سخن گشود و معترف شد که سرقت‏های با عنوان مسافرکش را با هم‏دستی «سعید ـ د» و «محمد ـ م» انجام می‏داده است.

وی تصریح کرد: نام‏برده در ادامه اظهارات خود به سرقت چند دستگاه گوشی و حدود یک میلیون و 900 هزار تومان وجه نقد با تهدید چاقو از مسافران اعتراف کرد و گفت که در اغلب سرقت‏ها، دست و پای مال‏باخته‏ها را بسته و پس از اینکه اموال با ارزش طعمه‏های خود را سرقت می‏کرده، آنان را در نقاط خلوتی رها می‏نموده است.

رئیس کلانتری 153 شهرک ولی‏عصر افزود: با توجه به اعتراف متهم ردیف اول مبنی بر اینکه هم‏دستانی نیز با وی در سرقت‏ها مشارکت داشته‏اند، آدرس متهم دوم نیز شناسایی شد و مأموران به محل سکونت وی در نعمت‏آباد اعزام شدند و عملیات تعقیب و مراقبت پلیسی را به اجرا گذاشتند.

حیدری بیان کرد: با اجرای طرح تعقیب و مراقبت، خانواده این فرد مدعی بودند که متهم در تهران نیست ولی با قرار گذاشتن متهم ردیف اول با وی، بلافاصله با استفاده از شگرد پلیسی متهم دوم یعنی «سعید ـ د» در سر قرار حاضر و با استفاده از اصل غافل‏گیری دستگیر شد و به کلانتری انتقال یافت.

وی یادآور شد: پس از اینکه متهم ردیف دوم در کلانتری تحت بازجویی قرار گرفت، بیان داشت که قبول دارم به همراه متهم حاضر و شخصی به نام «محمد ـ م» با کرایه کردن خودروها و با تهدید چاقو ابتدا اقدام به سرقت خودرو کرده و سپس با سوار کردن مسافران، اموال آنها را مجدا با تهدید چاقو سرقت می‏کردیم.

رئیس کلانتری 153 شهرک ولی‏عصر در ادامه با اشاره به اینکه با روشن شدن زوایای پرونده، مأموران دستگیری متهم ردیف سوم و آخرین عضو این باند خطرناک را در دستور کار قرار داده و تحقیقات غیرمحسوس خود را انجام دادند، تأکید کرد: به همین منظور، نیروهای پلیس به مخفیگاه «محمد» در نعمت‏آباد اعزام شدند.

حیدری بیان کرد: ماموران پلیس در بررسی‏های صورت گرفته دریافتند که وی در مخفیگاه خود حضور ندارد؛ به همین منظور پرونده به دادسرای ناحیه 27 ارجاع و در ادامه با هماهنگی مقام قضایی، دستور ورود به مخفی‏گاه به صورت شبانه‏روزی صادر شد.

وی تصریح کرد: به جهت جلوگیری از فرار متهم، اقدامات اطلاعاتی صورت گرفت و محل کار و محل سکونت متهم از ساعت به مدت سه شبانه‏روز تحت نظر گرفت و در نهایت این فرد شناسایی و در نعمت‏آباد دستگیر شد.

رئیس کلانتری 153 شهرک ولی‏عصر یادآور شد: در کلانتری از وی تحقیق شد و نام‏برده نیز به سرقت‏های خودرو با پوشش مسافر و زورگیری از آنان با تهدید چاقو اعتراف کرد.

وی افزود: پرونده پس از جمع‏بندی با دستور مقام قضایی در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قرار گرفت.

انتهای پیام/2568/ح/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول