اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده انتظامی کردستان خبر داد

دستگیری سارقان 12 خودرو در سنندج / 87 درصد جرائم کردستان کشف شده است

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده انتظامی کردستان از دستگیری 7 نفر معتاد که 12 دستگاه خودرو را در شهرستان سنندج به سرقت برده بودند خبر داد.

دستگیری سارقان 12 خودرو در سنندج / 87 درصد جرائم کردستان کشف شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج محمد قنبری پیش از ظهر امروز در مصاحبه با خبرنگاران در سنندج با اشاره به اینکه سارقان از افراد معتاد خیابانی بوده‌اند، اظهار کرد این افراد 25 فقره سرقت نیز از داخل خودروها انجام داده‌اند.

وی با تاکید بر کشف تمامی خودروهای مسروقه اظهار کرد: سارقان به صورت باندی عمل نمی‌کردند اما نحوه سرقت آنها با همدیگر شباهت زیادی داشته است.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان جرائم سرقت خودرو در کردستان را نسبت به سایر استان‌ها در حد پائینی ارزیابی کرد و افزود: طی 10 ماه سال‌جاری به طور میانگین هر روز یک دستگاه خودرو به سرقت رفته که آمار بالایی نیست.

قنبری وقوع سرقت خودرو توسط سارقان حرفه‌ای در کردستان را به دلیل تعداد کم‌ این افراد و زیر نظر بودن آنها از سوی پلیس بسیار اندک عنوان و تصریح کرد: بیشتر سرقت‌ها از سوی معتادان خیابانی و به منظور تهیه پول برای تامین مواد مخدر صورت می‌گیرد، به گونه‌ای که بعد از سرقت و جابجایی خودرو یک یا چند قطعه آن را باز کرده و خودرو مسروقه را همانجا رها می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میزان کشف از تعداد سرقت‌ها بیشتر است خاطر نشان کرد: در بخش کشفیات 110 درصد رشد داشته‌ایم.

قنبری بالاترین آمار سرقت خودرو در استان را مربوط به شهرستان سنندج با 80 درصد اعلام کرد و گفت: 20 درصد از این جرائم نیز در سایر شهرستان‌های استان به وقوع پیوسته که سقز با 21 سرقت خودرو طی 10 ماه سال‌جاری بیش‌ترین آمار را درمیان این شهرستان‌ها داشته است.

87 درصد جرائم در استان کشف می‌شود

جانشین فرمانده انتظامی کردستان همچنین از کاهش 11 درصدی کل جرائم صورت گرفته در 10 ماه سال‌جاری و کشف 87 درصد از جرائم در استان خبر داد و افزود: در بحث مواد مخدر در 10 ماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 1000 درصد کشفیات داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تلاش پلیس کم کردن فاصله وقوع جرم تا کشف آن است تصریح کرد: 93 درصد سرقت‌های خودرو انجام شده در استان کشف شده است.

قنبری رتبه استان کردستان در زمینه پیش‌گیری از وقوع سرقت را بالا دانست و اظهار کرد: در کشف سرقت‌ها طی 10 ماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 درصد افزایش و در زمینه وقوع سرقت 2 درصد کاهش داشته‌ایم.

قنبری در ادامه به سه نکته مهم در زمینه سرقت خودروها در استان اشاره کرد و گفت: گاهی دیده شده که سارقان حرفه‌ای پس از سرقت خودرو و انتقال آن به استانی دیگر با انجام تغییرات روی آن و به اصطلاح سند-نمره کردن به مالخرهای خاص خود و یا به افراد کم‌اطلاع می‌فروشند.

وی از مردم خواست تا پیش از خریداری خودروها با استفاده از کارشناسان خبره نسبت به معتبر بودن مدارک و تناسب آن با خودروی مورد معامله اقدام کنند.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی معضل دوم در زمینه سرقت خودروها را مربوط به معتادان خیابانی دانست و گفت: پیش از این قرار بود مکانی از سوی سازمان‌های متولی برای جمع‌آوری، درمان و معالجه معتادان پس از دستگیری توسط پلیس در نظر گرفته شود تا پس از طی دوران بازپروری به میان اجتماع برگردند اما متأسفانه با محقق نشدن این موضوع همین افراد معتاد اقدام به انجام جرائمی از قبیل سرقت خودرو می‌کنند.

قنبری رسیدگی به این مسئله از سوی نهادهای ذیربط را عامل مهمی در راستای کاهش سرقت خودرو ارزیابی کرد.

وی با اشاره به افزایش ساخت و ساز برج‌ها و آپارتمان‌های مسکونی در سنندج از تعبیه نشدن مکان مناسب برای خودروهای صاحبان این واحدها انتقاد کرد و گفت: ساکنین آپارتمان‌ها به ناچار خودروهای خود را در خیابان پارک کرده که این مسئله آمار سرقت‌های داخل خودرو را نیز افزایش می‌دهد.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان در پایان از کاهش سرقت موتورسیکلت به علت رعایت نکات ایمنی از سوی مردم خبر داد.

انتهای پیام/79008/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول