اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

ذره‌ای از عزت شهدا را با خواسته‌های دنیوی معامله نمی‌کنیم

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: ما عزت و حرمت شهدایمان را با تمام خواسته‌های دنیوی و جهان‌خواران معامله نمی‌کنیم، چرا که عظمت روحی شهدا بی‌نظیر است.

ذره‌ای از عزت شهدا را با خواسته‌های دنیوی معامله نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت شهدای محله محمدیه اردبیل اظهار داشت: امروز تمام دنیا علیه جمهوری اسلامی ایران بسیج شده است تا دستاوردهای این ملت را که گل سرسبد آن خون شهیدان و اقتدار به دست آمده از دلاوری‌های آنها است، مخدوش و معکوس جلوه دهند، اما حقیقت این است که خون شهید هرگز پایمال نمی‌شود بلکه خود آزادی‌بخش و بیدارکننده است.

وی با بیان اینکه نظام لیبرال دموکراسی نظام شرک محض و نظام پایبند به خویشتن مالکی و همچنین مقابله با انسانیت و حقیقت ناب بشریت است، تصریح کرد: فکری که امروز در دنیا سیطره یافته است، فکر الحاد محض است که به جز جمهوری اسلامی ایران هیچ قدرتی دیگر توان مقابله با اندیشه فاسد غرب و شرق را ندارد.

عاملی خاطرنشان کرد: در مصر مشاهده کردیم که غرب به دلیل راه انداختن جنگ‌های داخلی و حاکم کردن گروه‌های سلفی و ضد انسانی چگونه این کشور را به مرحله استیصال کشاندند و سعی دارند با تشکیل کشورهای پیرو و تابع برای خودشان قدرتی عظیم به پا کنند.

حاکمیت ملی تنها در ایران متجلی شده است

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: امروز به برکت خون شهدا و فداکاری این ملت تنها کشوری است که حاکمیت ملیش پا بر جا مانده و نقض نشده است، ایران اسلامی است، چرا که مشاهده می‌کنیم در تمام دنیا حاکمیت ملی کشورها نقض شده و پست‌های کلیدی به دست مستکبرانی افتاده است که ذره‌ای لیاقت اداره دنیا را ندارند.

وی بیان کرد: هر کشوری به جای ایران تنها دو هفته تحت محاصره و تحریم‌های شدید اقتصادی قرار می‌گرفت قطعاً دست‌هایش را به نشانه تسلیم بلند می‌کرد، اما ملت ایران به برکت خون شهدا هر چقدر تحریم‌ها و تهدیدها بیشتر می‌شود قدرتش بهتر و شایسته‌تر متجلی می‌شود.

عاملی یادآور شد:‌ ما وظیفه داریم چنین سرمایه‌های عظیمی را به فرزندان و نسل آینده خود منتقل کنیم، چرا که نظام غرب و شرق امروز با قوی‌ترین سرمایه‌گذاری در حوزه جنگ نرم اعم از راه‌اندازی صدها کانال، سایت و برنامه ضد اخلاقی سعی می‌کنند نظام ما را از درون تهی و بی‌هویت سازند.

وی با قدردانی از برپا‌کنندگان چنین مراسمی ضرورت مشارکت سایر محلات را در برگزاری آیین‌های تجلیل از شهدا ضروری اعلام کرد و ادامه داد: ‌شهدا به چنین محافلی احتیاج ندارند، بلکه ما محتاج چنین محافلی هستیم که از فکر و سیره شهدا الگو بگیریم تا بتوانیم راه عزتمندمان را ادامه دهیم.

عاملی با بیان خاطراتی از دوران برگزاری محافل معرفتی در مسجد محمدیه اردبیل و گرد آمدن جوانان پاک و زلال برای دریافت حقایق دینی و معرفتی گفت: شور و عشقی که در جوانان در چنین محافل تفسیر و تبیین معانی قرآن و نهج‌البلاغه مشاهده کردم، نشان‌دهنده اوج صداقت، خضوع و خشوع نسلی پاک بود که امروز به بزرگی از آنها یاد می‌شود.

وی افزود: چنین جوانانی با شکستن حصار زمان و مکان در جوار قرب الهی آرام گرفتند و امروز به خوبی در می‌یابیم که چنین جوانانی چه سرمایه‌های عظیم و ارزشمندی بودند که شاید نظیر آنها در طول تاریخ به دنیا نیایند.

عاملی بزرگ‌ترین آرزوی این جوانان را پوشیدن قلعت شهادت و رسیدن به درجه کامل معرفتی توصیف کرد و اظهار داشت: ما باید برای شهدا ارج و قربی خاص قائل شویم چرا که آنها چشم و چراغ این ملت هستند و اگر امروز زنده بودند بسیاری از آنها جزو نوابغ و نوادر روزگار بودند.

همه بدخواهان شهدا به زباله‌دان تاریخ سپرده شدند

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود تصریح کرد: نباید احساس کنیم که دوران جنگ به پایان رسیده و با خیال راحت میدان جنگ را خالی کنیم در حالی که سهمگین‌تر از جنگ هشت ساله شیطان اکبر جنگ دیگری را علیه این ملت تدارک دیده است تا شاید بتواند عزت این ملت را بشکند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز دشمن سعی می‌کند هر جا نوری از ایمان، عشق و شهادت‌طلبی برپا می‌شود به هر نحو ممکن این نور را خاموش کند چرا که از الگو گرفتن از ایران و تأثیرپذیری این کشور در منطقه و جهان بسیار وحشت‌زده بوده و به هراس افتاده است.

عاملی اضافه کرد: امروز شیطان بزرگ در قالب نظام ارباب رعیتی سعی می‌کند کرامت بشری را بشکند و ملت مقاوم ایران را که 34 سال با دشمن مقابله کرده است در محاصره شدید قرار دهد، در حالی که آگاه نیست این ملت آزمون پس داده میدان استقامت است.

این مسئول با بیان اینکه خون شهدا امروز به پدیده دشمن‌خوارکن تبدیل شده است، بیان کرد: امروز ایران اسلامی ما با استقرار 80 رزم ناو در خلیج فارس قدرت و صلابت خود را به رخ دشمن می‌کشد اما آنها توان حتی پرتاب کردن یک گلوله به سمت ما را نیز ندارند.

وی ملت ایران را در اوج عزت، شرف و اقتدار معرفی کرد و ادامه داد: ما بدون اینکه از اصول خود دور شده باشیم در برابر استکبار ایستاده‌ایم و معتقدیم همه دشمنان و بدخواهان شهدا به خفت و خواری افتاده و به تاریخ سپرده شدند.

عاملی گفت: ‌هر چند این حرکت عظیم ملت ایران ریزش‌ها و رویش‌هایی داشته است اما مهم این است که مردم ما همچنان در صحنه هستند و در 22 بهمن امسال بار دیگر پشت دشمن را به خاک می‌زنند.

در این مراسم معنوی که با محوریت شهدای گردان حضرت قاسم (ع) و شهیدان والامقام محله محمدیه اردبیل برگزار شد، سردار غلام‌عسگر کریمیان، رحیم صدقیانی، کریم دانش‌پرور، سلمان فتحی، محمد باقرزاده و همچنین جواد زنجانی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و همرزمان شهدا خاطراتی از سلحشوری‌های رزمندگان در جنگ هشت ساله را به مدت یک ساعت بازگو کردند و همگی سخنرانان بر تداوم راه شهدا با ایستادگی در برابر دشمنان تاکید کردند.

انتهای پیام/62004/ب30/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول