اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ملایر:

پیشرفت ایران اسلامی یکی از خطوط فکری شهدا بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ملایر گفت: پیشرفت ایران اسلامی، خط فکری شهدا بوده و باید در این راستا با تمام توان وارد عرصه فعالیت شد.

پیشرفت ایران اسلامی یکی از خطوط فکری شهدا بود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام سید حسن فاضلیان صبح امروز در مراسم بزرگداشت شهید محمد شاملو در ملایر با اشاره به فرا رسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: شهدا با نثار خون خود آزادی، شرافت، عظمت و استقلال را برای کشور به ارمغان آوردند.

وی گفت: شهدای بزرگواری چون محمد شاملو الگوی ورزشکاران بوده‌اند چرا که هستی خود را در طبق اخلاص گذاشته و نثار حضرت دوست کرد تا ما آزاد و آباد زندگی کنیم.

امام جمعه موقت ملایر با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: ایشان سه عامل تهذیب، تحصیل و ورزش را به جوانان توصیه کردند که با داشتن این سه مورد دنیا و آخرت خود را تأمین می‌کنند.

وی ابراز داشت: اگر فرزندان ما انسان‌های پاکیزه و خوش‌اخلاقی باشند و ارزش‌ها، خوبی‌ها، تقوا، درستی و راستی را شیوه کار خود قرار دهند یک سوم سعادت را به دست آورده و انسان‌های ارزشی خواهند بود.

فاضلیان در ادامه با اشاره به اینکه شهدا مدال آسمانی به گردن دارند، تصریح کرد: شهدا همه ارزش‌ها را یک جا در وجود خود داشتند.

وی خطاب به جوانان و ورزشکاران اظهار داشت: ارزش، دانش و ورزش هر سه در کنار هم می‌تواند یک فرد را به تعالی برساند.

امام جمعه موقت ملایر ضمن گرامی‌داشت یاد شهدای هسته‌ای عنوان داشت: دشمنان نمی‌خواهند پیشرفت‌های علمی را ببینند پس ما باید با تولید علم و فناوری تلاش کنیم از دنیا عقب نمانیم و این خط فکری و پیام فرهنگی شهدا بوده‌ است.

وی بر مطالعه و پایبندی به وصیت‌نامه شهدا تأکید کرد و گفت: زنان با حجاب و عفاف خود و مردان با شجاعت و حمیت خود یک بار دیگر وصیت‌نامه شهدا را خوانده و با آنها تجدید پیمان کرده و راهشان را ادامه دهند.

فاضلیان تصریح کرد: اگر دیروز دشمن مقابل ما ایستاده امروز با تهاجم فرهنگی به نوجوانان و جوانان ما حمله می‌کند که والدین و مسئولان باید در جبهه مقابل شبیخون فرهنگی حضور یابند و مانند شهدا در این جنگ نرم انجام وظیفه کنند.

در ادامه رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر نیز با اشاره به اینکه شهرستان ملایر 35 شهید ورزشکار تقدیم انقلاب اسلامی کرده است افزود: شهید محمد شاملو از بازیکنان خوش‌رفتار و خوش‌نام بودند و دو دوره در سال 61 به اردوی تیم ملی دعوت شدند که در سال 65 به مقام شامخ شهادت نائل آمدند.

مهدی رضایی با بیان اینکه شهدا الگوی تمام‌نمای انسانیت بودند تصریح کرد: وظیفه ما آشنا کردن نسل جدید با سیره و منش شهداست تا ارزش‌ها را بشناسند.

وی خطاب به ورزشکاران ابراز داشت: ورزشکاران همان طور که خود را در بحث ورزش و میادین داخلی و بین‌المللی نشان می‌دهند باید در امر اخلاق و رفتار پهلوانی نیز تلاش کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر از برگزاری یادواره 35 شهید ملایر در اسفند ماه خبر داد و افزود: این دومین بزرگداشتی است که برگزار می‌شود و هیئت تکواندو تصمیم گرفت این هیئت را به نام شهید شاملو نامگذاری کند.

وی خاطرنشان کرد: هیئت تکواندوی شهرستان گرامیداشت شهید یوسفی و هیئت بوکس نیز گرامیداشت شهید حسینی را برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/89013/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول