اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در کردستان:

پیشرفت‌های کشور در سایه اقتدار نظام حاصل شده است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه پیشرفت‌های کشور در سایه اقتدار نظام حاصل شده است گفت: باید در راه خدمت به خلق خدا و جلب رضایت ذات حق از همدیگر سبقت بگیریم.

پیشرفت‌های کشور در سایه اقتدار نظام حاصل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی بعد از ظهر امروز در دهمین نشست شورای اداری استان با گرامیداشت ماه ربیع‌الاول و ایام ولادت نبی اسلام پیامبر را اسوه بشریت و رسالتشان را خاتم امور دانست.

وی به ویژگی خاص تولد رسول برای مردم ایران اشاره و تصریح کرد: همزمان با تولد پیامبر عظیم‌الشان اسلام آتشکده زرتشت در ایران خاموش شد که این نخستین جرقه فتح امپراطوری ایران به دست مسلمانان بود.

نماینده ولی فقیه در کردستان، پیامبر را از دو حیث زمانی و رتبه‌ای سرآمد سایر انبیا معرفی کرد و در این‌ مورد گفت: به لحاظ زمانی پس از ایشان فرستاده دیگری از سوی خدا نیامد و از نظر رتبه‌ای نیز هرگز فردی در این جایگاه قرار نخواهد گرفت.

شاهرودی با اشاره به آیات قرآن کریم مبنی بر اینکه پیامبر از جنس باقی انسان‌هاست، افزود: این موضوع نشان می‌دهد که انسان دارای جایگاه و مقام رفیعی هستند و باید برای خود ارزش قائل شود.

وی حضرت محمد(ص) را عصاره تمام فضائل عالم دانست و گفت: با آوردن دین اسلام از جانب ایشان سایر ادیان جای خود را به این آئین برتر دادند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان پیامبر را نبی، رسول و امام نام برد و در توضیح تفاوت این سه با هم گفت: نبی کسی است که وحی بر او نازل می‌شود و رسول وظیفه ابلاغ دستورات را به سایرین دارد.

به گفته شاهرودی، امام یا همان مدیر فردی است که مقام اجرائی دارد و بر همه مؤمنان اولی است.

وی در رابطه با مواردی که مدیر در جامعه اسلامی به تبعیت از رسول خدا باید رعایت کند از دلسوزی، مقاومت و پایداری در کار، تواضع، داشتن اخلاق حسنه، نظارت، مهربانی و گذشت نسبت به مردم و سخت‌گیری در مواجهه با دشمنان نام برد.

شاهرودی در توضیح این سختگیری با تأکید بر اینکه نباید نگاه خوش‌بینانه عمومی داشته و به دوست و دشمن با یک چشم نگاه شود تصریح کرد: با دشمن نباید مدارا کرد چراکه از این قضیه سوء ‌استفاده کرده و برای مردم مشکلات ایجاد می‌کند. 

نماینده ولی فقیه در ادامه با تاکید بر اینکه پیشرفت‌های کشور در سایه اقتدار نظام حاصل شده است خاطرنشان کرد: باید در راه خدمت به خلق خدا و جلب رضایت ذات حق از همدیگر سبقت بگیریم.

وی در خصوص بحث توجه به مادیات، اهتمام به مسائل دنیوی را تا زمانی که بدون در نظر گرفتن معنویات باشد دارای اشکال عنوان کرد و افزود: اگر از مادیات در راه کار و خدمت استفاده شود نه تنها مشکلی ندارد بلکه ثواب و پاداش بسیاری نیز خواهد داشت.

شاهرودی تولید ثروت و اعتدال در مصرف را امری خداپسندانه دانست و تصریح کرد: دلبستگی به دنیا و افراط در مصرف مخالف روح اسلام بوده و حرام است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران بنا به فرمایش امام ادامه مسیر انقلاب رسول خداست هدف ایشان را معرفی اسلام به جهانیان عنوان کرد.

وی در پایان با اشاره به بیداری اسلامی شکل گرفته در کشورهای مختلف وحشت غربی‌ها را از نفوذ بیش از پیش این دین آسمانی به همین علت توصیف کرد.

انتهای پیام/79008/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول