اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند خبر داد

افتتاح مرکز نجوم شهرستان دماوند در دهه فجر

خبرگزاری فارس: فرماندار دماوند از افتتاح مرکز نجوم یا همان رصدخانه شهرستان دماوند در دهه مبارک فجر خبر داد.

افتتاح مرکز نجوم شهرستان دماوند در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس در شرق استان تهران، علیرضا قاسمی‏فرزاد پیش از ظهر امروز در جلسه‏ای با حضور مسئولان دماوندی ضمن تشریح پروژه‏های قابل افتتاح در دهه مبارک فجر، از افتتاح مرکز نجوم یا همان رصدخانه شهرستان دماوند خبر داد.

وی افزود: این پروژه در زمینی به مساحت 165 متر با زیربنای 600 مترمربعی در شش طبقه احداث شده و شامل آسمان‏نما، کلاس‏های آموزشی و دیجیتاریوم است.

فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دماوند بالغ بر 4 هزار و 400 میلیون ریال برای این مرکز نجوم هزینه کرده است.

قاسمی‏فرزاد از دیگر پروژه‏های قابل افتتاح در دهه مبارک فجر 91 را مرمت و بازسازی گلزار شهدای جیلارد، شلمبه و امام‏زاده قاسم(ع) دماوند دانست.

وی گفت: این سه پروژه توسط بنیاد شهید انقلاب اسلامی شهرستان دماوند و با اعتبار 2 هزار و 600 میلیون ریال به بهره‏برداری می‏رسد.

فرماندار شهرستان دماوند افتتاح مرکز جراحی محدود (نکو) در شهر رودهن و همچنین نوسازی، توسعه و تجهیز بخش زنان و اطفال و نوسازی فضای داخل بیمارستان سوم شعبان دماوند را از جمله خدمات دولت خدمتگزار در حوزه سلامت و بهداشت عنوان کرد.

وی تصریح کرد: این پروژه‏های حوزه سلامت و بهداشت اعتباری بالغ بر 67 هزار و 900 میلیون ریال را به خود اختصاص داده است.

قاسمی‏فرزاد همچنین توجه به تأمین غذای سالم برای مردم شهرستان دماوند را یکی از دغدغه‏های اصلی دانست.

وی تصریح کرد: اداره دامپزشکی شهرستان دماوند که متولی تولید و توزیع مواد سالم پروتئینی به مردم است با توسعه کشتارگاه زرران بسته‏بندی تخم‏مرغ، نوسازی واحدهای مرغداری، احداث سردخانه مواد پروتئینی، بهسازی و اتوماسیون کردن مرغداری‏ها با هزینه 14 هزار و 500 میلیون ریال سعی کرده تا به این مهم دست یابد.

انتهای پیام/67011/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول