اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 10 ماهه اخیر

142 قبضه انواع سلاح شکاری و جنگی در آبادان کشف و ضبط شد

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبادان از کشف و ضبط 142 قبضه انواع سلاح شکاری و جنگی در این شهرستان طی 10 ماه اخیر خبر داد.

142 قبضه انواع سلاح شکاری و جنگی در آبادان کشف و ضبط شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان خوزستان، اصغر مهرنیا اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، با تلاش و همکاری نیروهای انتظامی و نظامی و سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره اطلاعات آبادان و سپاه پاسداران مستقر در منطقه، 142 قبضه سلاح شکاری و جنگی شامل کلاشینکف، سیمانوف، کلت کمری، تک لول، دو لول شکاری و 12 قبضه سلاح دست ساز در آبادان و حومه کشف و ضبط شده است.

وی با بیان این که این سلاح‌ها عمدتاً از کشور همسایه، عراق وارد آبادان شده‌اند، گفت: به‌کارگیری اسلحه در نزاع‌های منتهی به قتل، مجالس شادی و ازدواج و تشییع و تدفین اموات، عواقب غیرقابل جبرانی به دنبال دارد و گاه باعث نقص عضو و در مواردی هم منجر به فوت می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبادان تصریح داد: افراد باید از خرید و فروش این گونه سلاح‌های غیرمجاز اجتناب کرده و بدانند علاوه بر عدم جبران خسارت در حادثه‌های ذکر شده، از مجازات سنگین قانونی نیز بی‌نصیب نخواهند ماند.

وی اضافه کرد: همچنین در سال جاری تعداد 200 قبضه سلاح سرد از انواع قمه، شمشیر، چاقو، رینگ بوکس و... در آبادان توسط مأموران کشف و ضبط شد که برای متهمان دستگیر شده در این خصوص، در دادسرا و دادگاه پرونده‌هایی تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

مهرنیا در پایان اظهار کرد: سیاست دادسرای آبادان برخورد قاطعانه با قاچاقچیان سلاح است.

انتهای پیام/72001/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول