اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم:

سند راهبردی شهر قم جلوی رفتارهای سلیقه‌ای را می‌گیرد

خبرگزاری فارس: شهردار قم گفت: سند راهبردی مدیریت شهری علاوه بر جلوگیری از هزینه‌های غیر مرتبط، از اعمال سلیقه‌های شخصی جلوگیری می‌کند.

سند راهبردی شهر قم جلوی رفتارهای سلیقه‌ای را می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمد دلبری پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از سند راهبردی مدیریت شهری قم که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی اسلامی برگزار شد اظهار کرد: نظم، ادب، احترام و برنامه دقیق پیامبر اکرم(ص) در ترویج و تبلیغ دین سبب شد مردم به سوی ایشان بشتابند.

وی خاطرنشان کرد: رفتار مدیریتی و اقتصادی پیامبر مکرم اسلام(ص) بر اساس برنامه‌ای معین به صورت تدریجی، دقیق و مبتنی بر اصول عقلی اجرا شد.

شهردار قم عنوان داشت: اولویت‌های اساسی حکومت رسول خدا(ص)، هدایت به سوی نظام الهی و توحیدی بود که در دوره حکومت امیرمؤمنان(ع) ادامه آن را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: دارا بودن برنامه معین و اجرای عاقلانه و تدریجی آن بزرگترین دستاورد حیات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی رسول خدا(ص) محسوب می‌شود.

دلبری با بیان اینکه تشریح و تکمیل این دیدگاه در حیات ائمه طاهرین به ویژه رئیس مذهب تشیع امام جعفر صادق(ع) شکل گرفت گفت: این امام بزرگوار با استفاده از اصول کلی برنامه رسول خدا(ص) به تفصیل و تدوین اصول زندگی انسان در قالب روش فقاهتی پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: اهتمام و اجرای برنامه‌ها و راهبردهای ائمه اطهار(ع) را توسط فرزند صالح ایشان در به ثمر رساندن انقلاب و هدایت حکیمانه آن شاهد بودیم و پس از امام خمینی(ره) این وظیفه خطیر توسط مقام معظم رهبری به بهترین شکل دنبال شد.

شهردار قم با اشاره به اقدامات شهرداری قم گفت: این نهاد با استفاده از روش علمی و عقلانی تدوین برنامه میان مدت بر اساس اولویت‌ها با هدف راهبردی و استراتژیک جهان شهر شیعی را در دستور کار قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری با استفاده از سرمایه انسانی و ستاد موجود در مدیریت شهری و به کارگیری فکری و عملی مدیران و بر اساس اطلاعات واقعی و با لحاظ کردن اسناد بالادستی مانند روایات و احادیث مربوط به این شهر اقدام به تدوین سند راهبردی کرده است.

دلبری عنوان داشت: این سند علاوه بر جلوگیری از هزینه‌های غیر مرتبط، از اعمال سلیقه شخصی جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/78003/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول