اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان:

مدیریت شهری باید فعالیت‌های فرهنگی را ارتقا دهد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان گفت: مدیریت شهری برای ارتقای فرهنگی شهرها و آموزش شهروندی در زمینه‌های مختلف باید فعالیت‌های فرهنگی را در شهرها افزایش دهد.

مدیریت شهری باید فعالیت‌های فرهنگی را ارتقا دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، عبدالواحد شهنوازی ظهر امروز در نشست معاونان فرهنگی کلانشهرها در تالار امام رضا دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: وقتی از شورای شهر و شهرداری سخن به میان می‌آید اذهان عمومی به سوی ساخت و سازها و آسفالت و مسائل عمرانی معطوف می‌شود در صورتی‌که یکی از وظایف اصلی شوراها و شهرداری‌ها ارتقای فرهنگ و تلاش برای اعتلای مسائل فرهگی است.

وی افزود: شوراها و شهرداری‌ها مسائل فرهنگی را باید به عنوان یکی از کارهای اصلی خود در نظر بگیرند و در تمامی پروژه‌ها و برنامه‌های اجرایی جنبه فرهنگی آن را لحاظ کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان بیان کرد: توجه به مسائل فرهنگی با توجه به نقش آن در تعالی انسان و رسیدن او به کمال مطلوب، باید مورد اهتمام ویژه مسئولان قرار گیرد.

وی ادامه داد: آموزش و مشارکت شهروندان در مسائل شهری به عنوان یکی از وظایف مدیریت شهری باعث بهتر شدن مناسبات اجتماعی و کاهش هزینه‌های وارده و شهرها می‌شود.

شهنوازی اضافه کرد: آموزش و توانمندسازی شهروندان با هدف ارتقای دانش و تقویت فرهنگ شهرنشینی و از طرفی ایجاد فضاهای سالم فرهنگی مانند فرهنگسراها در شهرها برای رشد و شکوفایی رفتارهای فرهنگی و اجتماعی شهروندان به ویژه در راه بهره‌گیری مناسب از امکانات شهری از جمله ضرورت‌های مدیریت شهری در توسعه فرهنگ شهرنشینی تلقی می‌شود.

وی افزود: مدیریت شهری برای آگاه سازی عمومی و ارتقای فرهنگی شهرها و گسترش شهروند مداری و آموزش شهروندی در زمینه‌های مختلف باید فعالیت‌های فرهنگی را در شهرها افزایش دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان گفت: امروزه شهروندان ساکن در شهرها فقط از مدیریت شهری توقع کارهای عمرانی شهری را ندارند بلکه ساماندهی امور اجتماعی و فرهنگی از اصلی‌ترین خواسته‌های آنها است و چنانچه انجام پروژه‌های عمرانی و خدماتی با دید فرهنگی باشد در مجموع شاهد ارتقای فرهنگ عمومی و شهروندی خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به نیازها و از طرفی وجود مسائل و مشکلاتی از قبیل ناهنجاری‌های اجتماعی در زندگی شهری، هویت شهری، مسائل مربوط به بانوان، گذراندن اوقات فراغت، ورزش همگانی و نشاط شهروندی، حقوق شهروندی و غیره وظیفه مدیریت شهری در این زمینه برای ورود به مسائل فرهنگی بیشتر از گذشته احساس می‌شود.

شهنوازی افزود: شورای اسلامی شهر زاهدان با همین هدف در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به مسائل فرهنگی داشته است که از جمله احداث دو فرهنگسرا در شهر، کمک به برگزاری مراسم ملی و مذهبی، اهدا کتاب و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و غیره گوشه‌ای از این فعالیت‌ها بوده است.

افتتاحیه بیست و ششمین نشست معاونان اجتماعی و فرهنگی شهرداری کلانشهرها و مراکز استان‌ها در تالار امام رضا دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار و ادامه برنامه‌های این همایش دو روزه در هتل استقلال زاهدان با حضور سید محمدهادی ایازی معاون اجتماعی و امور فرهنگی کلانشهرهای تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام/75004/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول