اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای روحانیت اهل سنت استان بوشهر:

قدرت ایران مرهون وحدت مردم است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای روحانیت اهل سنت استان بوشهر گفت: قدرت امروز ایران مرهون وحدت و انسجام همه اقشار است.

قدرت ایران مرهون وحدت مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، حاج شیخ محمد جمالی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ طلاب و روحانیون شیعه و سنی استان بوشهر اظهار داشت:

جمالی خاطرنشان کرد: اگر ما امروز به جهانیان می گوییم که ما قدرتمند هستیم از این نظر است که ما متحد هستیم. اگر ما در کشور اسلامی کلمه وحدت را به معنای واقعی آن می‎خواهیم پیاده کنیم مد نظر داشته باشیم که آنچه رهبری عظیم‎الشان می‎فرمایند باید از آن پیروی کنیم.

جمالی افزود: رهبر فرزانه ما به خاطر این دم از وحدت امت اسلامی می‎زند زیرا ایشان می‎دانند که در تفرقه جز ضعف و زبونی و ذلت چیز دیگری نیست. در وحدت، اتحاد و انسجام قوت و قدرت است و جمهوری اسلامی با وحدت به پیروزی رسید.

رئیس شورای روحانیت اهل سنت استان بوشهر یادآور شد: از اول نهضت حضرت امام خمینی(ره) همه در صحنه آمدند، متحد، یکدست و یکپارچه شدند و با هم در راهپیمایی‎ها شرکت کردند و توانستند حکومتی که تا دندان مسلح بود را از این کشور بیرون کنند.

وی اضافه کرد: در هشت سال دفاع مقدس همه در جبهه شرکت و پشت جبهه کمک کردند و پیروز شدند و همه اینها زیر سایه وحدت و همدلی است و عزت و افتخاری که ما امروز در جهان کسب کرده‎ایم علت و دلیل آن همین وحدت ماست.

جمالی بیان کرد: اگر ما می گویم تابع رهبر هستیم باید فرمایشات رهبر را مو به مو اجرا کرده و به فرامین او گوش دهیم و دنباله روی این رهبر باشیم و اگر می‎خواهیم سعادت و سربلندی که ملت ایران کسب کرده پا برجا باشد باید گوش به فرمان رهبر باشیم.

وی ادامه داد: اگر می‎خواهیم در مقابل کشورهایی که در برابر این اسلام و مسلمین صف‎آرایی کرده‎اند بایستیم باید وحدت و انسجام خودمان را حفظ کنیم و به جهانیان اعلام و ثابت کرده و می‎کنیم که هیچ اختلافی در بین ما مسلمانان نیست.

جمالی افزود: ملت بزرگ ایران همیشه این را مد نظر داشته باشند دشمن همیشه در کمین است، در چند قدمی ماست و هدفش ایجاد اختلاف است و آن هم می‎خواهد میلیون‎ها دلار خرج کند تا بتواند اختلاف ایجاد کند و ما خودمان مفت و مجانی باعث نشویم که دشمن به مقصودش برسد و دشمن ترفندهای زیادی به کار می‎برد و دسیسه می‎کند و نقشه می‎چیند و نباید از دشمن غافل شویم.

رئیس شورای روحانیت اهل سنت استان بوشهر وظیفه روحانیون را بسیار سنگین عنوان کرد و گفت: اگر می‎خواهیم که این نظام حفظ شود و پا برجا باشد و همین طور پله‎های پیشرفت و ترقی را طی کند باید دنبال روی رهبر باشیم و حرف رهبر را گوش کنیم و مواظب دشمنان اسلام و مسلمین باشیم که اگر این کار کردیم ما پیروز میدان خواهیم بود.

امام جمعه خورموج نیز گفت: شهرستان دشتی مفتخر به حضور علما، شخصیت‎ها و مردم آن در مبارزه با استعمار پیر انگلیس و تقدیم 220 شهید، بیش از 30 آزاده و بیش از 500 جانباز است.

حجت الاسلام عبدالحسین مصلح افزود: شهرستان دشتی دارای مردمی مومن، متدین، نجیب و کم توقع و حاضر در تمام

صحنه های انقلاب هستند و این شهرستان دارای شاعران، ادیبان و مفتخر علمی و ادبی است.

وی اضافه کرد: این شهرستان دارای دو حوزه علمیه برادر و یک حوزه علمیه خواهر با بیش از 200 طلبه که در این مراکز مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/66001/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول