اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مربی اسبق تیم ملی کشتی ایران:

همدان ثابت کرد، قهرمانان المپیک فراموش‌ نمی‌شوند

خبرگزاری فارس: مربی اسبق تیم ملی کشتی ایران گفت: مردم و مسئولان همدان ثابت کردند که فرهنگ قدرشناسی در ایران یک ارزش است و قهرمانان ورزشی در ایران فراموش نشدنی هستند.

همدان ثابت کرد، قهرمانان المپیک فراموش‌ نمی‌شوند

منصور برزگر در حاشیه مراسم تجلیل از مدال‌آوران و قهرمانان ادوار مختلف المپیکی سال‌های 1948 تا 2012 لندن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس همدان اظهار داشت: خوشحالم که در همدان و کنار قهرمانان و مدال‌آوران المپیکی حضور یافته‌ام و باید از مردم و مسئولان استان تشکر کرد که به بهانه برگزاری جشنواره زمستانی شرایط حضور افتخارآفرینان و خانواده این عزیزان را فراهم کردند.

وی افزود: قهرمانی که روی سکو می‌رود و مدال برای کشورش کسب می‌کند بعد از بازگشت خیلی زود به دست فراموشی سپرده می‌شود اما بعد از 64 سال حضور ایرانی‌ها در بازی‌های المپیک این نخستین بار است که در کشور در یک مراسم خاص از قهرمانان المپیکی تجلیل می‌شود و باید به همدانی‌ها آفرین گفت که باعث شدند ما ورزشکاران قدیم حس نکنیم فراموش شدیم.

دارنده مدال نقره کشتی 1976 مونترآل کشورمان تصریح کرد: کسب عنوان در المپیک بسیار سخت و طاقت‌فرسا بوده و روی سکوی رفتن در هر المپیک با مسابقات آسیایی و جهانی فرق دارد و از ارزش بالاتری برخوردار است.

وی یادآور شد: در بین قهرمانانی که در همدان حاضر شدند بیشتر کشتی‌گیران هستند اما دوست داشتیم که مدال‌آوران تکواندو و وزنه‌برداری هم در همدان حضور داشتند تا این اتفاق پررنگ‌تر از این برگزار شود.

برزگر در ادامه با اشاره به اینکه شهر همدان با سابقه قدیمی خود جزو نخستین شهرهای دنیاست، خاطرنشان کرد: مردم همدان باز نام خود را به عنوان نخستین‌ها مطرح کردند و با دعوت از خانواده قهرمانان المپیک در ورزش ایران ماندگار شدند.

وی با تشکر از مسئولان و مردم خونگرم همدان گفت: همدانی‌ها برای خانواده المپیکی‌ها سنگ تمام گذاشتند و در یک استان کوچک کاری بزرگ و ماندگار انجام دادند.

ششمین جشنواره زمستانی همدان که از پنجم بهمن در این دیار کلید خورده بود با حضور مسئولان کشوری، میهمانان داخلی و خارجی و همچنین 29 تن از سفرا، کارداران و رایزنان فرهنگی کشورهای مختلف و 25 نفر از مدال‌آوران و قهرمانان ادوار مختلف المپیکی سال‌های 1948 تا 2012 لندن در همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین، در جریان بود شامگاه سه شنبه دهم بهمن ماه هم‌زمان با میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام جعفرصادق(ع) به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/89020/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول