اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تقدیر از خانواده قهرمانان المپیکی

همدانی‌ها در تاریخ ورزش ایران‌زمین ماندگار می‌شوند‌

خبرگزاری فارس: معاون ورزشی جشنواره زمستانی همدان با اشاره به تقدیر از خانواده قهرمانان المپیکی در جشنواره گفت: کاری که برای نخستین بار در همدان اتفاق خواهد افتاد، نام مردم این شهر را در تاریخ ورزش ایران زمین به نیکی ثبت خواهد کرد.

همدانی‌ها در تاریخ ورزش ایران‌زمین ماندگار می‌شوند‌

سید کوروش مجتبوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس همدان اظهار داشت: در سومین روز برگزاری ششمین جشنواره زمستانی همدان قهرمانان و مدال‌آوران المپیکی 1948 لندن تا 2012 لندن شامگاه امروز شنبه هفتم بهمن به این شهر سفر خواهند کرد.

وی افزود: حضور این قهرمانان و افتخارآفرینان برای نخستین بار در تاریخ ورزش کشور در یک برنامه جمعی دور هم جمع می‌شوند و باید به مسئولان و مردم همدان دست مریزاد گفت که در این اتفاق بسیار مبارک ورزشی پیشقدم شدند.

معاون ورزشی ششمین جشنواره زمستانی همدان در ادامه تأکید کرد: این اتفاق خوش‌یمن که همدانی‌ها میزبان آن هستند باعث شده تا شاید مدال‌آورانی که سال‌های قبل بعد از افتخارآفرینی کسی سراغ از این عزیزان را نمی‌گرفت به بهانه برگزاری جشنواره زمستانی همدان دور هم جمع شوند و از آنان دلجویی شود.

وی در پاسخ به خبرنگار ورزشی فارس همدان مبنی بر اینکه شاخص‌ترین دعوت‌شدگان در جشنواره زمستانی همدان چه کسانی هستند؟ تصریح کرد: تک تک ورزشکارانی که در رده و سال‌های مختلف برای کشور عزیزمان افتخارآفرینی کردند شاخص هستند و همه میهمانانی که در همدان حضور می یابند از احترام ویژه‌ای برخوردار هستند.

مجتبوی در ادامه اضافه کرد: حضور در آرامگاه بوعلی سینا، دیدن از کتیبه‌های گنجنامه و مجتمع تفریحی ورزشی تله‌کابین، بازدید از باغ موزه دفاع مقدس و غار علیصدر و سفر به شهر سفال لالجین از برنامه سه روز سفر قهرمانان المپیکی در همدان خواهد بود.

وی با اشاره به مراسم تجلیل و تقدیر از خانواده و همسران این قهرمانان در شب میلاد پیامبر اعظم(ص) خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده گردن آویزی از طلا و منقش به آرم جشنواره و یکی از صنایع دستی سفالی بسیار نفیس لالجین به پاس قدردانی به این عزیزان اهداء خواهد شد.

به گفته معاون ورزشی ششمین جشنواره زمستانی همدان این مراسم باشکوه با حضور رؤسای فدراسیون‌های مختلف ورزشی و رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک و مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

ششمین جشنواره زمستانی همدان که از پنجم بهمن در این دیار کلید خورد تا دهم بهمن ماه با حضور مسئولان کشوری، میهمانان داخلی و خارجی و همچنین 29 تن از سفرا، کارداران و رایزنان فرهنگی کشورهای مختلف و 25 نفر از مدال‌آوران و قهرمانان ادوار مختلف المپیکی سال‌های 1948 تا 2012 لندن در همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین، برپا است.

انتهای پیام/2499/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول