اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان:

همدان در توانمندسازی حاشیه شهر نمونه است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان همدان گفت: این شهرستان در بحث توانمندسازی حاشیه شهر به عنوان یکی از 5 شهر نمونه کشور مطرح است.

همدان در توانمندسازی حاشیه شهر نمونه است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق ظهر امروز در حاشیه جلسه توانمندسازی حاشیه شهر همدان اظهار داشت: طی دیدار‌ نمایندگان با اعضای هیئت دولت در خصوص ساماندهی حاشیه شهر و پیگیری‌های صورت گرفته توسط ریاست جمهوری و استاندار، برنامه‌ریزی صورت گرفته تا بتوانیم در خصوص ساماندهی این مناطق اقدامات خوبی را انجام دهیم.

وی به بحث توانمندسازی حاشیه شهر همدان از سال 83 اشاره و تأکید کرد: کار اجرایی حاشیه شهر همدان از سال 85 به صورت عملی شروع شده که پنج منطقه سکونتگاهی به وسعت 600 هکتار در پنج محله بزرگ همدان در این طرح قرار گرفته‌اند که بالغ بر 120 هزار نفر را زیر پوشش دارند.

فرماندار همدان عنوان کرد: خدمات خوبی در این مناطق صورت گرفته که اختصاص بالغ بر 45 میلیارد تومان در این مناطق یکی از آنهاست و دستگاه‌های مختلف خدمات‌رسان نیز مانند آب، برق و گاز تا کنون عملکرد خوبی در این مناطق داشتند.

وی با بیان اینکه همه حاشیه شهر همدان مشمول منطقه توانمندسازی نیستند، بیان داشت: بقیه مناطق نیز خواستار استفاده از خدمات شهری به صورت کامل بودند چرا که بعضی مناطق حداقل یکی از امتیازات خدماتی آب و برق و ... را ندارند.

قهرمانی‌مطلق با اشاره به رتبه همدان در کشور اذعان کرد: همدان در بحث توانمندسازی حاشیه شهر به عنوان یکی از پنج شهر نمونه کشور مطرح شده است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های خوبی در این رابطه در حال انجام است و اعتبارات مناسبی هم برای این بحث هزینه شده است.

فرماندار همدان با اشاره به اجرایی شدن این طرح در سه فاز افزود: برای جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز جلساتی تشکیل شده و کمیته‌ای با حضور سازمان‌های مرتبط تشکیل شد که در این کمیته بررسی‌های لازم انجام شده و به صورت ضربتی مناطق را شناسایی و  برای انجام برنامه‌ها اولویت‌بندی می‌کنند.

وی یادآور شد: بعضی از زمین‌ها ممکن است نیاز به تغییر کاربری داشته باشد که این موضوع را در برنامه طرح‌های میان‌مدت پیگیری می‌کنیم تا در زمان خودش دقیق بررسی شود.

قهرمانی‌مطلق خاطرنشان کرد: بحث سوم که در درازمدت پیگیری می‌کنیم که اگر نیاز به بازنگری نقشه جامع و طرح تفصیلی شهر است با همکاری مجموعه مسکن و راه و شهرسازی صورت می‌گیرد.

وی بر تأکید بر لزوم خرید زمین‌های سند ثبتی عنوان کرد: توصیه ما این است که مردم از خرید زمین‌های غیر اصولی مانند زمین‌های قولنامه‌ای خودداری و در هنگام خرید زمین از شهرداری استعلام کنند چرا که در هنگام بروز مشکل ما نمی‌توانیم پاسخگو باشیم.

فرماندار  شهرستان همدان در پایان سخنانش با اشاره به اینکه این طرح مدت زمان مشخصی را ندارد، گفت: امیدواریم بتوانیم با طرح توانمندسازی حاشیه شهر همدان سامان خوبی را به مناطق حاشیه شهر بدهیم.

انتهای پیام/89007/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول