اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شهر و روستای گیلان خبر داد

معرفی اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شوراها در 16 شهرستان گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شهر و روستای گیلان گفت: تا پایان هفته آینده اعضای هیئت نظارت در 16 شهرستان گیلان انتخاب می‌شوند و در بخش‌های استان نیز تا دو هفته دیگر هیئت نظارت فعالیت خود را آغاز می‌کند.

معرفی اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شوراها در 16 شهرستان گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جبار کوچکی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک ایام دهه مبارک فجر اظهار کرد: دهه فجر فرصت بسیار خوبی برای تمام مسئولان و کسانی است که در عرصه‌های مختلف از جمله سیاسی فعالیت می‌کنند تا ارزیابی عملکردی نسبت به گذشته داشته باشند و با بررسی نقاط ضعف و قوت برای برطرف کردن مشکلات مردم گام‌های اساسی بردارند.

وی سال 57 را دوران سخت مدیریتی برای امام خمینی (ره) دانست و تصریح کرد: در این دوران دشمنان به صورت مداوم مهره‌های خود را تغییر می‌دادند و سردرگمی در عرصه سیاسی کشور پیش آمده بود و امام (ره) در چنین شرایط سخت سیاسی کشور توانستند مسیر را برای ایران باز کند و نظام‌ جمهوری اسلامی پدید آورد.

گیلان آماده برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا می‌شود/انتخاب بیش از شش هزار نفر در گیلان

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شهر و روستای گیلان با بیان اینکه در ایام دهه مبارک تحولاتی رقم می‌خورد که انتخابات از جمله آن است، گفت: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا برای نخستین بار در تاریخ انتخابات کشور با مصوبه مجلس در یک روز برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به حجیم بودن انتخابات شهر و روستا و ریاست جمهوری، این انتخابات دارای ویژگی‌های خاصی بوده که اکنون مقدمات آن در حال فراهم شدن است.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه مقدمات کار انتخابات شوراها در گیلان فراهم می‌شود، اذعان کرد: در گیلان انتخابات شوراها با دو میلیون و 500 هزار نفر جمعیت و 52 شهر و حدود دو هزار و 100 روستای استان برگزار می‌شود.

وی 16 شهرستان گیلان را دارای هیئت نظارت پنج نفره عنوان کرد و یادآور شد: اکنون 80 درصد کارها انجام شده و این اقدام‌ها با قانون تطبیق داده می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی درباره شیوه برگزاری انتخابات، اضافه کرد: در شهرهای 20 هزار نفر جمعیت پنج نفر اعضای اصلی شوراها هستند که این افراد با انتخاب مستقیم مردم برگزیده می‌شوند.

مدارک تحصیلی کاندیداها از سواد خواندن و نوشتن تا لیسانس

وی با اشاره به اینکه انتخابات شوراها در 42 شهر گیلان با 20 هزار نفر جمعیت برگزار می‌شود، افزود: پنج شهر گیلان تا 50 هزار نفر جمعیت دارند که باید هفت نفر برای عضویت شوراها انتخاب شوند.

کوچکی‌نژاد ادامه داد: سه شهر گیلان دارای 100 هزار نفر جمعیت با 9 نفر عضو شورا، یک شهر گیلان بالای 200 هزار نفر با 11 نفر عضو شورا، یک شهر استان نیز با جمعیت یک میلیون نفر (رشت) و 15 نفر عضو شورا و در مجموع در 52 شهر گیلان انتخابات شوراها برگزار می‌شود.

وی تعداد اعضای شورای روستاهای تا یک‌ هزار و 500 نفر جمعیت را سه نفر اعلام کرد و گفت: دو هزار و 13 روستای گیلان دارای این تعداد جمعیت هستند.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شهر و روستای گیلان خاطر نشان کرد: روستاهای بالای یک‌ هزار و 500 نفر جمعیت دارای پنج نفر عضو شورای روستا هستند که در این زمینه 93 روستا در گیلان وجود دارد.

وی درباره میزان سواد برای کاندیداتوری در انتخابات شوراهای شهر و روستا اذعان کرد: برای شوراهای روستاهای تا 200 خانوار کاندیداها سواد خواندن و نوشتن داشته باشند.

کوچکی‌نژاد افزود: در روستاهای بالای 200 خانوار کاندیداها باید دیپلم داشته باشند.

به گفته این مسئول، برای شهرهای تا 20 هزار نفر که حدود 42 شهر در گیلان است کاندیداها باید فوق دیپلم داشته باشند.

وی ادامه داد: برای شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت باید لیسانس داشته باشند.

کوچکی‌نژاد مجموع منتخبان مردم گیلان در شوراهای شهر و روستاها را شش هزار و 802 نفر عنوان کرد و یادآور شد: از این تعداد 298 نفر مربوط به 52 شهر و شش هزار و 504 نفر نیز مربوط به منتخبان روستاها هستند.

وی با بیان اینکه هنوز 200 روستای گیلان تعیین تکلیف نشده است، اظهار کرد: در صورت تعیین تکلیف این روستاها به تعداد شوراها اضافه می‌شود.

اعتقاد به اصل ولایت فقیه شرط اصلی کاندیداتوری در انتخابات/معرفی اعضای هیئت نظارت گیلان

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اعتقاد به اصل ولایت فقیه، نداشتن محکومیت‌های کیفری، فساد و دیگر مواردی که در قانون قید شده است و نیز داشتن مدرک تحصیلی را از جمله شروط کاندیداتوری در انتخابات شوراها ذکر کرد.

وی از معرفی هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستاهای استان تا پایان هفته آینده خبر داد و یادآور شد: تا پایان هفته آینده اعضای هیئت نظارت در 16 شهرستان گیلان انتخاب می‌شوند تا وضعیت انتخابات را بررسی کنند و در بخش‌های استان نیز تا دو هفته دیگر هیئت نظارت فعالیت خود را در آنها آغاز می‌کند.

کوچکی‌نژاد دقت در انتخاب افراد اصلح برای کرسی مجلس شوراهای شهر و روستاها را مورد تاکید مردم گیلان قرار داد.

وی از بررسی وضعیت صلاحیت‌های کاندیداهای احتمالی شوراها از اکنون در گیلان خبر داد و متذکر شد: هیئت‌های نظارت فایل‌هایی را در این زمینه باز کرده‌اند و تمام اقدام‌های کاندیداها از جمله تبلیغات زود هنگام و غیرمجاز پیگیری و نظارت می‌شود.

انتهای پیام/2300/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول