اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

اجماع اصولگرایان راهکار موثر در انتخابات ریاست جمهوری

خبرگزاری فارس: نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شکل‌گیری ائتلاف 2+1 زودرس بود گفت: با توجه به حضور اصلاح‌طلبان، اجماع اصولگرایان راهکار موثر در انتخابات ریاست جمهوری است.

اجماع اصولگرایان راهکار موثر در انتخابات ریاست جمهوری

حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: آنچه در شرایط کنونی از وضعیت انتخاباتی در سطح جامعه مشاهده می‌شود طبیعت فضای سیاسی در ایام انتخابات است و همیشه شرایط به این شکل بوده است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: روند کلی در مدت زمان باقی‌ مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری به شکلی است که کاندیداهای احتمالی و نمایندگان ایشان با سفر به مناطق مختلف کشور به سنجش فضای انتخاباتی و اقبال خود در صحنه انتخابات می‌پردازند.

موسوی‌نژاد بیان داشت: حضور کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری و نمایندگان ایشان برای سنجش وضعیت جامعه اشکالی ندارد، ولی باید توجه داشته باشیم که این اقدامات به تبلیغات زودهنگام سیاسی که سبب تشنج فضای اجتماعی می‌شود، مبدل نشود.

وی توزیع فرم عضویت ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری در دانشگاه‌های استان که از طریق سایت‌های خبری استان اعلام شده بود را نمونه تبلیغات زودهنگام انتخاباتی که اشکالات بر آن وارد است، دانست.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: شورای نگهبان، اعضای هیئت نظارت، هیئت اجرایی و متصدیان امر انتخابات باید در زمینه فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی کاندیداها بررسی دقیق داشته باشند و تذکرات لازم را بدهند و برخوردهای لازم را انجام دهند.

موسوی‌نژاد با اشاره به شرایط انتخاباتی گفت: در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری اجماع اصولگرایان با توجه به حضور اصلاح‌طلبان در صحنه انتخاباتی کشور را صلاح می‌دانم و این راهکار در انتخابات آینده ریاست جمهوری موثر خواهد بود.

شکل‌گیری ائتلاف 2+1 کاری زودرس بود

وی در خصوص ائتلاف 2+1 در انتخابات ریاست جمهوری خرداد 92 افزود: شکل‌گیری این ائتلاف در شرایط فعلی کاری زودرس بود که توسط برخی از کاندیداهای احتمالی انتخابات شکل گرفت.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: بنده اعتقاد داشتم این ائتلاف باید صبر بیشتری خرج می‌دادند تا کاندیداهای دیگری که شایستگی حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری را دارند وارد صحنه می‌شدند و در مولفه کاندیداهای جریان اصولگرایی قرار می‌گرفتند.

وی اذعان داشت: در جریان انتخابات احزاب و گروه‌های مختلف به معرفی کاندیدا می‌پردازند و هرکدام مبتنی بر تفکرات و ایدئولوژی خود کاندیدای مد نظر را معرفی می‌کنند.

موسوی‌نژاد گفت: در جریان اصولگرایی معیار اصلی مبانی دینی، پایبندی به آرمان‌های امام و انقلاب، ولایتمداری و پایبندی به ارزش‌های شهدا ملاک و معیار انتخاب است و افرادی که در این مسیر حرکت کرده‌اند باید گرد هم جمع شوند و کاندیدای واحدی که برای ریاست‌جمهوری مناسب است را معرفی کنند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص اختلافات درون جبهه پایداری ابراز داشت: در جبهه پایداری برخی موارد و اشتباهات سیاسی وجود داشته و دارد، کما اینکه در حال حاضر شاهد بروز اختلافاتی در این جبهه هستیم.

موسوی‌‌نژاد تصریح کرد: ائتلاف انتخاباتی 2+1 گزینه جبهه پایداری در انتخابات ریاست‌جمهوری خرداد 92 نیست.

تقسیم‌بندی جبهه پایداری به دو جبهه تهران و قم را صحیح نمی‌دانم

وی با اشاره به برخی انتقادات جبهه پایداری نسبت به حداد عادل یادآور شد: در روزهای گذشته به دلیل حضور حداد عادل نقدهای صریحی درباره ایشان مطرح کرده‌اند.

موسوی‌نژاد گفت: تقسیم‌بندی جبهه پایداری به دو جبهه تهران و قم را صحیح نمی‌دانم و هم‌نظری برخی نمایندگان تهران با اعضای جبهه پایداری قم را دلیلی بر اشتباه بودن این تقسیم می‌دانم.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی بیان داشت: برخی اعضای جبهه پایداری نگاه دیگری نسبت به کاندیداها دارند و به همین علت شاهد وقوع اختلافاتی درون این جبهه هستیم.

وی ادامه داد: یکی از دلایل اختلاف در جبهه پایداری این بود که برخی افراد فکر می‌کردند، مسیری که در انتخابات مجلس طی شده مسیر صحیحی نبوده و باید بیش از این در این خصوص تأمل می‌شد.

موسوی‌نژاد گفت: همان‌ افرادی که در انتخابات مجلس بیشترین درگیری را با هم داشتند، مثل جبهه رهپویان و جبهه پایداری، در انتخاب رئیس مجلس اتفاق نظر و وحدت پیدا کردند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ما اعتقاد داشتیم که این وحدت جبهه پایداری اصولگرایان قبل از انتخابات رقم بخورد و اگر این وحدت خوب و پسندیده بود چرا قبل از انتخاب رئیس مجلس صورت نپذیرفت.

انتهای پیام/2451/ی40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول