اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

6 روستا با استفاده از انرژی خورشیدی برق دار شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان چهارمحال و بختیاری گفت: در سال‌جاری شش روستای استان با استفاده از انرژی خورشیدی برق دار شدند.

6 روستا با استفاده از انرژی خورشیدی برق دار شد

رحمت‌الله حمامیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: تمام روستاهای استان برقدار شدند مگر روستاهایی که صعب العبور و جاده دسترسی ندارند که پیش‌بینی شده این روستاها هم با انرژی خورشیدی هرچه زودتر برقدار شوند.

وی افزود: تخصیص اعتبارات‌ مناسب می‌تواند شتاب بیشتری به برق دار کردن روستاهای صعب‌العبور و برقراری تعادل میان عرضه و تقاضای انرژی برق بدهد.

حمامیان با بیان اینکه در حال حاضر برق‌رسانی به روستاهای بالای 10 خانوار در دست اجراست، بیان داشت: در حال حاضر این شرکت خدمات‌رسانی به 280 هزار مشترک برق در بخش‌های خانگی، کشاورزی، تجاری و صنعتی را بر عهده دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری در ادامه بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف در جامعه تأکید کرد و گفت: در دهه چهارم انقلاب اسلامی که به شعار پیشرفت و عدالت مزین گشته، بیش از پیش نیازمند اصلاح الگوی مصرف برای نیل به ایجاد عدالت و پیشرفت هستیم، اصلاحی که می‌تواند نقش اساسی در ایجاد عدالت و پیشرفت در کشور داشته باشد.

وی ادامه داد: سالانه بخش زیادی از منابع انرژی کشور به دلایلی چون مناسب نبودن فناوری، ارزان بودن انرژی و دقت نکردن در مصرف از بین می‌رود، این امر موجب شده که علاوه بر کاهش منابع خدادادی انرژی کشور، موجب افزایش آلودگی و صرف هزینه‌های سنگین به منظور استحصال، تولید، انتقال و توزیع انرژی شود.

حمامیان اضافه کرد: نتیجه این افزایش مصرف عدم امکان دستیابی به اهداف تعیین شده در چشم‌انداز 20 ساله توسعه کشور خواهد بود.

انتهای پیام/68001/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول