اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال استمرار بارش باران در خلخال

162 راس گوسفند تلف شد

خبرگزاری فارس: بر اثر استمرار بارش باران از شب گذشته در خلخال 162 راس گوسفند در روستای کلی خلخال زیر آوار تلف شدند.

162 راس گوسفند تلف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بارش باران که از دو روز پیش در خلخال آغاز شده در روستاهای این شهرستان موجب به وجود آمدن مشکلات فراوان برای روستائیان شده است.

 

در ادامه این بارش‌ها نیز در 27 کیلومتری خلخال در روستای کلی از توابع بخش مرکزی با فرو ریختن سقف یکی از محل‌های بزرگ نگهداری دام در این روستا بیش از 162 راس گوسفند، بز و بزغاله در زیر آوار مانده و همگی تلف شدند.

صاحب احشام تلف شده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل در محل حادثه اظهار داشت: فصل زمستان، فصل زاد و ولد گوسفندان است و به دلیل اینکه از وضعیت محل مطلع شوم به این مکان مراجعه کردم و پس از دقایقی کل محل نگهداری دام به یکباره فرو ریخت.

وی خاطرنشان کرد: اگر بنده نیز فوراً محل حادثه را ترک نمی‌کردم، زیر آوار گرفتار می‌شدم.

صاحب احشام تلف‌ شده گفت: به دنبال این حادثه همسایه‌ها را مطلع کردم و از آنها کنم خواستم و در عرض چند دقیقه همه اهالی روستا به کمک آمدند، اما متاسفانه به دلیل سنگینی آوار و استفاده از مصالح خشت و گل در روستا برای ساخت محل نگهداری دام‌ها امکان نجات دادن دام‌های زیر آوار مانده از همه سلب شد و متاسفانه لاشه‌های بی جان گوسفندان از زیر آوار بیرون آمد.

 

وی ضمن ابزار ناراحتی از اینکه خود و فرزندانش سال‌ها برای پرورش این دام‌ها و نگهداری از آنها تلاش کرده بودند، اظهار داشت: این اولین اتفاقی بود که سرنوشت خانواده‌ها را به یکباره عوض کرد و با چنین خسارت سنگینی آنها را ناراحت کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به دنبال بارش شبانه باران و خیس شدن کل دیوارها و سقف بناها و عدم مقاومت در برابر باران، گوسفندان این دامدار اهل «کلی» خلخال تلف شود.

در سال‌های اخیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان خلخال در راستای مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی و اعطای تسهیلات ارزان قیمت به طرح‌های کشاورزی از جمله تولیدات دامی و دامپروری و اماکن دامی قدمی مهم در توسعه شهرستان و روستاها خلخال برداشته‌اند.

امید است روستائیان با در نظر گرفتن این که حادثه خبر نمی‌کند در قدم اول با بیمه کردن محصولات و دام‌های خود دیگر بار شاهد چنین حادثه تلخ و ناراحت کننده‌ای نباشند.

بیمه ضرورتی است که باید روستائیان به آن توجه کرده و همت بگمارند و بدانند که حادثه خبر نمی‌کند و این اولین باری نیست که یک روستایی یا یک کشاورز زحمتکش با چنین حوادثی روبرو شده و ثمره چندین سال تلاش خود را از دست می‌دهد.

انتهای پیام/62008/30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول