اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صندوق بیمه اجتماعی و عشایری در بابلسر خبر داد

فعالیت 3500 کارگزار بیمه روستایی در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس صندوق بیمه اجتماعی و عشایری کشور از فعالیت 3 هزار و 500 کارگزار بیمه اجتماعی در سطح کشور خبر داد.

فعالیت 3500 کارگزار بیمه روستایی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، مجید موسویان پیش ‌از ظهر امروز در همایش بخشداران، دهیاران و رؤسای شورای اسلامی که در متل بانک ملی بابلسر برگزار شد، اظهار داشت: با جمعیت کنونی کشور اگر اقدام پسندیده و مهم دولت در مسکن مهر نبود شاید امروز تأمین توان مسکن برای اکثریت جامعه امکان‌پذیر نبود.

وی افزود: از سال 1394 با حرکت جمعیت جوان امروز به سمت پیری و کاهش نیروی جوان با کمبود متقاضی و درخواست تقاضای اشتغال مواجه هستیم.

رئیس صندوق بیمه اجتماعی و عشایری کشور تصریح کرد: اگر برای جمعیت پیر کشور در آینده تدبیر نشود ظرفیت‌های حمایتی در کشور از نوع کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و بهزیستی قادر به پاسخگویی آن‌ها نخواهند بود.

وی افزود: تنها راه تأمین معیشت و سلامت پیر آینده سرمایه‌گذاری است و باید به طور عاقلانه و با مدیریت صحیح صندوق بازنشستگی تقویت شود.

موسویان ادامه داد: صندوق بازنشستگی باید بر اساس محاسبات بیمه‌ای افراد از سن جوانی شکل گیرد.

وی با اعلام این‌که عملیات اجرایی صندوق بیمه روستایی به نهاد روستایی واگذار شده است، عنوان کرد: از مجموع 3 هزار و 500 کارگزار در سطح کشور 239 کارگزار در مازندران هستند که 200 کارگزار از دهیاری‌ها و 16 کارگزار نیز از تعاونی‌های دهیاری‌ها هستند.

رئیس صندوق بیمه اجتماعی و عشایری کشور با اشاره به این‌که 45 هزار خانوار در استان زیر پوشش بیمه اجتماعی روستایی قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: از این تعداد 389 خانوار مستمری‌بگیر هستند.

وی با تأکید بر ضرورت و اهمیت توسعه روستایی اظهار داشت: در ضرورت اهمیت توسعه روستایی باید به توسعه روستاها به معنای واقعی باور داشته باشیم و روستا را به عنوان مبدأ تولید و منشأ فرهنگ و تمدن قبول داشته و به این باور برسیم که توسعه و رشد روستا منتج به رشد شهرها می‌شود.

موسویان با بیان این‌که تاکنون در روستاها توسعه به معنای واقعی انجام نشده است، افزود: توسعه باید پایدار و همه جانبه باشد و انجام این امر نیاز به یک مدیریت راهبردی دارد.

وی افزود: باید افق و چشم‌اندازی برای خود ترسیم کنیم تا در 10 سال آینده شاهد توسعه و عمران همه جانبه و پایداری باشیم.

انتهای‌پیام/86010/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول