اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بانه:

زیرساخت‌های رسمی شدن مرز سیرانبند فراهم است / افزایش 3 برابری صادرات

خبرگزاری فارس: فرماندار بانه گفت: رسمی شدن مرز سیرانبند این شهرستان از مصوبات سفر سوم هیئت دولت به استان کردستان است که اکنون زیرساخت‌های آن فراهم شده است.

زیرساخت‌های رسمی شدن مرز سیرانبند فراهم است / افزایش 3 برابری صادرات

مسعود منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: آمادگی لازم برای استقرار نیروهای دستگاه‌های لازم در مرز سیرانبند وجود دارد و امید است دستگاه‌ها در این زمینه اهتمام لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: بحث خطوط اینترنت، فیبر نوری، آب و برق و پروژه‌های عمرانی این مرز در حد توان انجام شده به گونه‌ای که امسال یک میلیارد تومان اعتبار به این مرز اختصاص یافته است.

فرماندار بانه افزود: 1.3 میلیارد تومان برای سال آینده به منظور تکمیل امکانات و زیرساخت‌های مرز سیرانبند پیش‌بینی شده است.

منصوری تصریح کرد: بر اساس وعده مدیرکل پایانه‌های حمل و نقل کردستان، سایت موقت پایانه مرز سیرانبند تا دهه مبارک فجر به اتمام می‌رسد.

وی از افزایش 3 برابری صادرات کالا از مرز سیرانبند در سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: رسمی شدن این مرز و افزایش مبادلات مرزی تاثیر بسزایی در رونق اقتصاد منطقه خواهد داشت.

فرماندار شهرستان بانه فضای کنونی بازارچه سیرانبند را 7 هکتار عنوان کرد و گفت: توسعه این بازارچه تا 70 هکتار قابل افزایش است.

وی اضافه کرد: تردد و مبادلات مرزی خواست مردم دو طرف است که امید است مسئولان ذیربط در این خصوص اقدام لازمه را به عمل آورده و موجبات تحقق رسمی شدن مرز سیرانبند را فراهم آورند.

منصوری در پایان تحقق برنامه‌های در ارتباط با این مرز را مستلزم همکاری طرف‌های عراقی خواند و گفت: با توجه به رایزنی‌های استاندار کردستان با مسئولان عراقی افزایش مبادلات و توسعه مرز امکان‌پذیر خواهد بود.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول