اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دفتر توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی:

آثار داستان‌های قرآنی به لحاظ کیفیت و کمیت در نقطه خوبی قرار دارد

خبرگزاری فارس: سرپرست دفتر توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی گفت: آثار داستان‌های قرآنی به لحاظ کیفیت و کمیت در نقطه خوبی قرار دارد.

آثار داستان‌های قرآنی به لحاظ کیفیت و کمیت در نقطه خوبی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، یوسف امینی ظهر امروز گزارشی از روند برگزاری این جشنواره ارائه کرد و گفت: مقدمات برگزاری جشنواره ملی داستان‌های قرآنی در سال 1390 با تشکیل ستاد هماهنگی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور فعالان قرآنی، اعضای انجمن‌های ادبیات داستانی استان و ... آغاز شد و در همین ارتباط تعداد 27 کارگاه داستان‌نویسی با موضوع قرآنی در تمام شهرستان‌ها و 3 کارگاه در مشهد مقدس برگزار شد در این کارگاه‌ها اساتیدی همچون احمد شاکری، محسن سلیمانی و یوسف علیخانی از تهران و سید سعید موسوی، عباسی، خانم مولوی، خانم رحیمیان، آقای عباس‌زاده، آقای مهرداد و ... از اساتید داستان‌نویسی استان به تدریس پرداختند همچنین برای اطلاع‌رسانی بهتر این جشنواره، در نمایشگاه قرآن و عترت و نمایشگاه کتاب ناشران ایران در مشهد مقدس نیز غرفه‌ای به دبیرخانه جشنواره اختصاص داده شد. 

وی افزود: با عنایت به اهمیت و جایگاه داستان در فرهنگ ملل و به ویژه زبان و ادبیات فارسی و همچنین تاثیرگذاری فراوان و جذابیت بالای عنصر داستان در انتقال مفاهیم به اذهان، اهداف اصلی که در این جشنواره به دنبال تحقق آن هستیم عبارتند از آشنایی عموم مردم با عناصر داستانی قرآن کریم، تولید آثار داستانی بر اساس آیات قرآنی، نشان دادن جذابیت‌ها و ظرفیت‌های قرآن برای بیان داستان، معرفی و حمایت از نویسندگان قرآنی، انتقال مفاهیم و معارف قرآنی با استفاده از ابزار داستان که تمامی این اهداف در راستای تبلیغ و ترویج قرآن کریم قرار دارد.

امینی در خصوص آثار رسیده به این جشنواره اظهار داشت: خوشبختانه با انجام هماهنگی لازم با مراکز تخصصی به ویژه دفتر شعر و ادب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن‌های ادبیات داستانی استان و کشور، انجمن‌های ادبی حوزه هنری، فعالان و مؤسسات قرآن و عترت و ... آثار هم به لحاظ کیفیت و هم به لحاظ کمیت در نقطه خوبی قرار دارد در مجموع حدود 600 اثر داستانی به دبیرخانه واصل شده است که با توجه به اینکه نخستین دوره برگزاری این جشنواره است و می‌تواند مطلوب باشد همچنین در بعد کیفیت آثار نیز با توجه به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در سال گذشته آثار مثبت این کارگاه‌ها در داستان‌های ارسال شده از شهرستان‌ها مشهود است.

مسوول دبیرخانه جشنواره داستان‌های قرآنی آیات از برگزاری بین‌المللی جشنواره داستانهای قرآنی در سال 92 خبر داد و گفت: تولید داستان بر اساس مفاهیم قرآنی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است که تاکنون کمتر به آن پرداخته شده است و شورای سیاستگذاری جشنواره با توجه به این ظرفیت و قابلیت جشنواره را در سه مرحله استانی، ملی و بین‌المللی تعریف کرده است و در سال 1392 به دنبال این هستیم که جشنواره را به صورت بین‌المللی برگزار کنیم.

وی اظهار داشت: همچنین تلاش می‌کنیم تا دبیرخانه این جشنواره به صورت دائمی و در طول سال فعال باشد و ارتباط ما با برگزیدگان جشنواره و همچنین کلیه کسانی به این جشنواره اثر فرستاده‌اند در طول سال برقرار باشد و برنامه داشته باشیم.

سرپرست دفتر توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی اظهار داشت: از ابتدای طرح موضوع برگزاری این جشنواره تلاش کردیم این جشنواره 2 بال داشته باشد یک بال محتوایی و یک بال تخصصی لذا اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره ترکیبی از اساتید و کارشناسان قرآنی و اساتید ادبیات داستانی است.

امینی تاکید کرد: این 2 گروه کاملا هماهنگ با یکدیگر عمل می‌کنند، اعضای هیئت علمی جشنواره نیز مجموعه‌ای از اساتید برجسته ادبیات داستانی می‌باشند که سال‌ها در عرصه ادبیات داستانی زحمت کشیده‌اند و هر کدام دارای تالیفات و آثار و تجارب ارزشمند در حوزه تخصصی داستان هستند، این گروه تمام فعالیت‌های تخصصی را رصد می‌کنند.

وی درباره ستاد برگزاری جشنواره بیان داشت: ستاد برگزاری عملا از سال 1390 فعالیت خود را آغاز کرده است و در سال 1391 و از ابتدای سال با تشکیل کمیته‌های مختلف علمی، داوری، اجرایی، رسانه و تبلیغات، اطلاع رسانی و روابط عمومی و امور استان‌ها و همراه با دبیرخانه تلاش می‌کنند تا این جشنواره با کیفیت و شکوه هر چه بهتر برگزار شود.

انتهای پیام/70009/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول