اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محسن رضایی در گنبدکاووس: -1

اقتصاد ایران 80 سال وارونه هدایت شد

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اقتصاد ایران سنتی است گفت: اقتصاد کشور ما 80 سال به صورت وارونه هدایت شد که مشکلات فعلی برآمده از همین رویکرد است.

اقتصاد ایران 80 سال وارونه هدایت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محسن رضایی عصر امروز در همایش بصیرت، ولایت و وحدت اقوام در مسجد قائم(عج) گنبدکاووس اظهار داشت: وارونه بودن اقتصاد موجب شده تا آن چیزی که قرار است به دست مردم برسد، مثل برف آب شود و مردم به حق واقعی خود نرسند.

وی تفاوت مردمی بودن را وجه تمایز اقتصاد اسلامی از اقتصاد سوسیالیستی دانست و ادامه داد: مردمی بودن اقتصاد به این معناست که مردم در کسب ثروت نسبت به دولت اولویت دارند، اما در اقتصاد سوسیالیستی ثروت ابتدا در اختیار دولت و بعد مردم قرار می‌گیرد.  

* بین‎المللی شدن ورزش سوارکاری باعث ورود ارز به کشور می‎شود

رضایی با اشاره به صادرات اسب اصیل ترکمن از گلستان در سال‎های گذشته و با انتقاد از وضعیت کنونی آن خاطرنشان کرد: اگر ورزش سوارکاری بین‎المللی برگزار شود، گردشگر و ارز وارد کشور می‎شود.

به گفته وی، میراث فرهنگی ظرفیت‎های خوبی برای جذب گردشگر و ورود ارز ایجاد می‎کنند، فرانسه و ترکیه سالانه به ترتیب 60 و 30 میلیارد دلار درآمد دارند، اما در کشور ما از این ظرفیت‎ها به خوبی استفاده نمی‎شود. 

* هیچ‎گونه کنترلی در خصوص تخریب جنگل نمی‎شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از تخریب جنگل‎ها انتقاد کرد و گفت: هر ساله از 15 اسفند تا 15 فروردین جنگل‎های گلستان، مازندران و گیلان با مجوزهای غلط تخریب می‎شوند و هیچ‎گونه کنترلی نسبت به اینگونه فعالیت‎ها صورت نمی‎گیرد.

* دلیلی وجود ندارد که با وجود این همه ذخایر، فقر و بیکاری در کشور وجود داشته باشد

رضایی تصریح کرد: ما کنار ثروت و گنج نشسته‎ایم و آن گاه در فکر هستیم که چه کنیم؟ وقتی راه را کج برویم با مشکل مواجه می‎شویم، دلیلی وجود ندارد که با وجود این همه ذخایر، فقر و بیکاری در کشور وجود داشته باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: باید ببینیم که چه برنامه‎ای داریم؟ و چه مقدار از این برنامه عمل و چه مقدار آن در حد حرف باقی می‎ماند.

رضایی تأکید کرد: باید اسلام را در همه ابعاد زندگی خود دخالت دهیم، در حوزه سیاست، امنیت و دفاع الگو هستیم، اما در حوزه اقتصاد، اخلاق و زندگی چیزی برای عرضه نداریم.

* در حوزه‎های اخلاقی، اقتصادی و زندگی فقط چنگ به صورت یکدیگر می‎اندازیم

وی با بیان اینکه ایران در حوزه‎های سیاسی، امنیتی و دفاعی الگوی مقاومت اسلامی، لبنان و حماس است اضافه کرد: آنچه که در حوزه‎های اخلاقی، اقتصادی و زندگی مشاهده می‎شود، چنگ انداختن به صورت یکدیگر، فقر، بیکاری و گرانی است، کشورهای دیگر از اینها می‎خواهند الگو بگیرند؟

لازم به ذکر است همایش بصیرت، ولایت و وحدت اقوام به مناسبت هفته وحدت با حضور جمع زیادی از مردم و روحانیون شیعه و سنی گنبدکاووس برگزار شد.

انتهای پیام/2307/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول