اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد

کشف محموله 21 هزار لاستیک تایر غیرمجاز در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از کشف محموله 21 هزار حلقه لاستیک تایر غیرمجاز با ارز مرجع و فروش آزاد به مبلغ 799 هزار یورو در استان خبر داد.

کشف محموله 21 هزار لاستیک تایر غیرمجاز در گیلان

علی منتظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وظایف بازرسی و نظارتی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، اظهار کرد: موضوع بازرسی و نظارت به‌ ویژه در شرایط کنونی کشور و در ماه‌های پایانی سال اهمیت بیشتری دارد.

*فعالیت 110 بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان

وی با بیان اینکه تخلفات شناسایی شده به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شود، گفت: تنها حدود 110 بازرس در سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان فعالیت می‌کنند که با توجه به وسعت‌ کاری این سازمان این تعداد بسیار کم است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، با اشاره به معرفی تخلف واردات خودرو با ارز مرجع در شهرستان‌های تالش و آستارا در ماه‌های گذشته به مراجع ذی‌ربط، افزود: این پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی برای برخورد با متخلف‌ها فرستاده شده است.

*کشف محموله 21 هزار لاستیک تایر غیرمجاز با ارز مرجع در گیلان

وی از کشف محموله 21 هزار حلقه لاستیک تایر غیرمجاز ارز مرجع و فروش آزاد در گیلان در روزهای اخیر خبر داد.

منتظری گفت: این تعداد تایر با استفاده از ارز مرجع یک‌ هزار و 226 تومانی خریداری شده بود اما در داخل کشور به صورت آزاد به فروش می‌رسید.

وی میزان ارز مرجع مورد استفاده توسط این متخلفان را حدود 799 هزار یورو عنوان کرد و گفت: یک‌ میلیارد و 300 میلیون تومان برآورد اولیه کشفیات مذکور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به این که این پرونده تخلف نیز به تعزیرات حکومتی ارسال شده است، متذکر شد: این میزان تخلف صرفا برآورد اولیه است و رای نهایی توسط اداره تعزیرات حکومتی داده می‌شود.

*برخی افراد از ارز مرجع سوء‌استفاده می‌کنند

وی با بیان اینکه برخی افراد از ارز مرجع سوء‌استفاده می‌کنند، تصریح کرد: این افراد با استفاده از ارز مرجع اجناس را از بازارهای خارجی خریداری می‌کنند اما این اجناس را به صورت آزاد در بازارها به فروش می‌رسانند.

منتظری کشف اخیر را آخرین کشف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در شب گذشته عنوان کرد و یادآور شد: بازرسان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به صورت جدی با متخلفان اقتصادی برخورد می‌کنند.

انتهای پیام/2300/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول