اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی رامسر:

کشتارگاه‌های سنتی رامسر تعطیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی رامسر گفت: با وجود یک کشتارگاه صنعتی در شهرستان، سایر کشتارگاه‌های سنتی تعطیل می‌شوند.

کشتارگاه‌های سنتی رامسر تعطیل می‌شوند

جواد رفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامسر با اشاره به سرکشی‌های ادواری از قصابی‌ها، مرغ‌فروشی و سایر عرضه‌کنندگان مواد پروتئینی گفت: ماموران شبکه دامپزشکی شهرستان پس از سرکشی و تایید از سلامت گوشت دام مورد نظر تگ‌هایی را بر چهار دست و پای دام زده تا هر مصرف‌کننده‌ای قادر باشد از مکان و تاریخ ذبح دام مورد نظر مطلع شود.

رفیعی ادامه داد: در شش ماهه اول سال‌جاری از تعداد یک هزار و 356 مورد بازدید از مراکز عرضه مواد پروتئینی 14 مورد تخلف بهداشتی شناسایی که برای صدور رأی به اداره تعزیرات شهرستان معرفی شدند.

وی افزود: سیاست شبکه دامپزشکی بر پیشگیری استوار بوده و واکسن‌هایی مانند تب برفکی، تب مالت، تست سل و آبله و مواردی دیگر را به دام‌ها تزریق تا از بیماری‌های شایع دامی جلوگیری و گوشت سالم به دست متقاضیان برسد.

رفیعی با اعلام اینکه دام‌های خانگی توسط بخش خصوصی واکسینه می‌شوند، بیان کرد: چهار کلینیک و سه داروخانه دامپزشکی در شهرستان رامسر دائر است که به صورت فعال به امر درمان دام‌های بیمار می‌پردازند.

این مسئول خاطر نشان کرد: احداث یک کشتارگاه صنعتی در شهرستان توسط مسئولان در حال پیگیری جدی است تا کشتارگاه‌های سنتی سطح شهرستان تعطیل و همه عواملش در قالب یک کشتارگاه مجهز صنعتی به ارائه خدمات بپردازند.

وی اظهار داشت: اگر تائیدیه احداث کشتارگاه صنعتی توسط کارگروه سلامت و امنیت غذایی مازندران صادر شود جهش بزرگی برای بهداشت منطقه برداشته می‌شود.

انتهای پیام/86024/ر20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول