اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قلعه رئیسی:

قلعه‌رئیسی و دیشموک با 50 هزار نفر جمعیت کشتارگاه ندارند/ سلامتی مردم در خطر است

خبرگزاری فارس: شهردار قلعه رئیسی با اشاره به خطرات جدی که بر اثر کشتار سنتی سلامتی مردم بخش چاروسا و دیشموک را تهدید می‌کند، گفت: راه‌اندازی کشتارگاه دام در این دو بخش ضروری است.

قلعه‌رئیسی و دیشموک با 50 هزار نفر جمعیت کشتارگاه ندارند/ سلامتی مردم در خطر است

 خداکرم فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: قلعه رئیسی یکی از مناطقی است که کار دامداری و دامپروری در آن رونق دارد.

شهردار قلعه‌رئیسی افزود: بخش اعظم نیاز گوشت قرمز این بخش از طریق سنتی تهیه و توزیع می‌شود و همین مسئله به عنوان یک زنگ خطر برای سلامتی شهروندان و اهالی بخش چاروسا محسوب می‌شود.

 فتحی افزود: یکی از مهم‌ترین عواملی که در بهداشت گوشت نقش اساسی را دارد کشتارگاه‌‌ها بوده که متأسفانه فقدان آن در بخش چاروسا و دیشموک به صورت جدی احساس می‌شود.

شهردار قلعه‌رئیسی بیان کرد: برای دامداران و کسانی که در کار عرضه گوشت قرمز مشغول فعالیت هستند به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست که به کشتارگاه دهدشت مراجعه کنند.

وی ادامه داد: به دلیل وجود بیماری‌های مشترک بین دام، انسان و نقش مستقیم آن در سلامت جامعه، انجام کشتار دام در محل‌های مجاز و زیر نظر کارشناسان دامپزشکی ضروری است.

فتحی خاطرنشان کرد: بهترین راه‌حل برای رفع این معضل احداث کشتارگاه در فاصله بین دو شهر دیشموک و قلعه رئیسی است تا همه اهالی این دو بخش بتوانند کشتار دام خود را در مکانی مناسب انجام دهند.

 وی افزود: در حال حاضر به علت نبود کشتارگاه دام در این دو بخش کشتار دام به صورت محلی و خطرپذیر است و بدیهی است با توجه به جمعیت انسانی قریب 50 هزار نفری دو بخش دیشموک و قلعه رئیسی و فاصله زیادی که  این بخش‌ها از مرکز شهرستان دارند راه‌اندازی کشتارگاه در این دو بخش  ضرورتی اجتناب ناپذیر است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

فتحی از مسئولان امر خواست تا نسبت به رفع این معضل و خطراتی که از نبود کشتارگاه دام سلامتی مردمان این بخش‌ها را تهدید می‌کند همت به خرج دهند.

انتهای پیام/82008/ر20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول