اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد:

3 میلیارد تومان تجهیزات مورد نیاز در مواقع بحران خریداری شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: در سال جاری بیش از 3میلیارد تومان تجهیزات مورد نیاز در مواقع بحران در یزد خریداری شده است.

3 میلیارد تومان تجهیزات مورد نیاز در مواقع بحران خریداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، غلامرضا برزگری ظهر امروز در نشست مشترک معاون عمرانی استاندار یزد با 10 نفر از مدیران کل حوزه این معاونت و خبرنگاران اظهار داشت: مدیریت بحران استان یزد به منظور مدیریت صحیح و کارآمد در مواقع بحران، بحث آموزش و فرهنگ‌سازی را آغاز کرده و آموزش‌های 11 گانه برای مدیران استان انجام شده و این آموزش‌ها به سمت مدیران شهرستان‌ها برده شده در بسیاری موارد نیز طی مانورهایی آموزش‌های مورد نیاز به مردم محله‌های شهر یزد نیز ارائه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خرید تجهیزات مورد نیاز در مواقع بحران خاطرنشان کرد: امسال 3میلیارد تومان تجهیزات شامل آشپزخانه و نانوایی سیار، لباس غواصی، لجن‌کش و ... خریداری شده است.

برزگری با اشاره به عمده حوادث استان یزد عنوان کرد: حوادث طبیعی مهم استان یزد خشکسالی، سیل، زلزله و سرمازدگی است.

وی عنوان کرد: در سه ماه گذشته تعداد زلزله‌های بالای پنج ریشتر در کشور افزایش یافته و در استان یزد نیز در سه ماه گذشته 197 زلزله به وقوع پیوسته که 29 مورد آن بالای سه ریشتر بوده است.

برزگری خاطرنشان کرد: کارشناسان زلزله معتقدند که انرژی زمین در حال تخلیه است و در استان یزد، شهرستان‌های طبس و بهاباد درگیر این تخلیه انرژی هستند.

وی بیان داشت: در شهرستان طبس اغلب زلزله‌ها در مکان‌هایی رخ داده که در گذشته زلزله بزرگ طبس رخ داد و از آن پس خانه‌ها مقاوم‌سازی شد و اکنون دیگر جای نگرانی نیست.

این مسئول همچنین یادآور شد: نقشه زلزله‌های یزد بیانگر آن است که یزد بر روی خط زلزله قرار دارد و از سال 77 تاکنون سالانه حدود یک‌هزار تا یک هزار و 500 زلزله بالای یک ریشتر در این استان ثبت شده است.

برزگری ادامه داد: در سال گذشته نیز یک هزار و 315 مورد زلزله بالای یک ریشتر در استان یزد به ثبت رسیده است.

وی، سال 88 را زلزله‌خیزترین سال استان یزد اعلام کرد و افزود: از سال 77 تاکنون، بیشترین زلزله‌ها در سال 88 به ثبت رسیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد خاطرنشان کرد: طی 100 سال گذشته، 13 زلزله بالای پنج ریشتر در استان یزد به وقوع پیوسته که برخی از ‌آنها شهرهای استان یزد را با خاک یکسان کرده است.

برزگری عنوان کرد: بزرگترین زلزله استان یزد مربوط به 25 شهریور سال 1357 طبس و زلزله آبانماه سال 1312 بهاباد است که در این زلزله‌ها تقریبا طبس و بهاباد با خاک یکسان شدند.

وی، آخرین زلزله‌های بالای پنج ریشتر را نیز مربوط به تیرماه ماه 86 و مهرماه 83 عنوان کرد و افزود: هر دوی این زلزله‌ها با 5.2 و 5.1 ریشتر در شهرستان بهاباد رخ داده است.

برزگری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خشکسالی در استان یزد اظهار داشت: با وجود بارش‌های بسیار خوب در فصل پاییز، از آنجا که این بارش‌ها در مسیر روان‌آب‌ها قرار نگرفته، بنابراین خشکسالی هیدرولوژی یزد همچنان پابرجاست.

وی افزود: آثار خشکسالی اقتصادی و اجتماعی نیز هنوز در زندگی مردم به قوت خود باقی است و در این زمینه مشکلی رفع نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد یادآور شد: استان یزد امسال 13.5 میلیارد تومان اعتبار خشکسالی دریافت کرده که این میزان فقط مربوط به آب شرب شهری و روستایی است.

برزگری عنوان کرد: هنوز اعتبار جدیدی به ما اعلام نشده اما ما همچنان پیگیر تخصیص اعتبار در این زمینه هستیم.

انتهای پیام/2464/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول