اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

مقبولیت مدیرعامل باشگاه مس در هاله‌ای از ابهام

خبرگزاری فارس: فارس از مقبولیت مدیرعامل باشگاه مس کرمان گزارش می‌دهد.

مقبولیت مدیرعامل باشگاه مس در هاله‌ای از ابهام

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، با وجود گذشت چند ماه از حضور ناصر شهبازی در باشگاه صنعت مس کرمان شواهد و بررسی‌های نشان می‌دهد، مدیر‌عامل غیر‌بومی این باشگاه همچنان در بین اهالی ورزش‌، سیاسیون استان و مردم و هواداران مس با مشکل عدم محبوبیت روبه‌رو است‌ و هنوز خیلی‌ها حضور وی را به عنوان مدیرعامل این باشگاه ‌نمی‌پسندند.

از نخستین روزی زمزمه حضور یک مدیر‌عامل غیر ‌بومی در باشگاه مس کرمان برای نخستین بار مطرح شد، هیچ یک از اهالی ورزش و سیاسیون استان کرمان این تصمیم مسئولان عالی رتبه شرکت ملی صنایع مس را نپذیرفته و با موضع‌گیری‌های خود در قبال این تصمیم‌، کرمانی‌ها را سزاوار‌تر از غیر ‌بومی‌ها برای نشستن بر روی کرسی مدیر‌عاملی باشگاه صنعت مس کرمان دانستند.

باشگاهی که طی چند سال اخیر محل مناسبی برای جولانگاه افراد ناشناخته و به اصطلاح مدیران سفارشی ‌در ورزش کشور شده است با تصمیم‌گیری‌های افراد غیر‌ورزشی این بار و برای نخستین بار تجربه ناخوشایندی از حضور فردی غیربومی را تجربه کرد.

این مسئله وقتی در ادامه جذاب‌تر شد که شخص نخست باشگاه اقدام به استفاده از فرد دیگری در کنار خود به عنوان معاون ورزشی باشگاه مس کرد با انتشار این اخبار در گام نخست، پور‌ابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بود که در برابر این انتصاب‌ها موضع‌گیری تند و صریح خود را اعلام کرد. 

در این بین محمد‌رضا پور‌ابراهیمی در نشستی که با حضور خبرنگاران برگزار شد‌، انتخاب شهبازی را به عنوان مدیر‌عامل باشگاه بزرگی مانند صنعت مس کرمان را توهینی بزرگ به مردم  استان کرمان دانست و اظهار داشت: این افراد قبلا در سایپا با یکدیگر کار کرده‌اند و حال که به شرکت مس رسیده‌اند بساط کار را برای یکدیگر فراهم کرده‌اند.

وی افزود: در استان کرمان آن قدر مدیر توانمند و لایق وجود دارد که از نظر ما این افراد جایگاهی برای عرض اندام و مدیریت ندارند، اما با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده همین اشخاص وابسته به قدرت برای ما پرونده‌سازی‌ و اعلام کردند که ما به دنبال باج‌خواهی از آنها هستیم، همه این مسائل را به رئیس جمهور منتقل کرده‌ام، اما در مقطع کنونی به صلاح نیست تا این مسائل را بیشتر دامن زنیم.

با توجه به وجود این چنین فضائی مدیر‌عامل نه چندان محبوب مس در کرمان کارش را آغاز کرد و در ابتدا با مطرح ساختن شعارهای زیادی از رفع و فتق امورات بازیکنان و حل و فصل مشکلات و مسائل ناشی از وجود متمم قرار‌داد‌ها سخن گفت.

این مدیر‌عامل ناشناس‌‌ در گفت‌و‌گویی با سایت رسمی باشگاه مس کرمان از ایجاد اصلاحات ساختاری در باشگاه مس کرمان سخن گفت، ‌اصلاحاتی که بیش از هر چیز به یک بازی رسانه‌ای شباهت داشت، چرا که همه این شرایط و سیستم اداری باشگاه از سال‌ها پیش از حضور این شخص در باشگاه مس فراهم بود.

اوج اختلافات و تنش‌های کادر فنی مس سابق مس با شهبازی

در این بین نشست خبری پیش از دیدار مس و سپاهان را می‌توان یکی از هیجان انگیزترین کنفرانس‌های خبری این فصل در کرمان دانست.

ابراهیم قاسم‌پور به نشست خبری نیامد و حسین کاشی‌نژاد دستیار وی با حضور در نشست خبری انتقاد‌های تند و تیز خود را متوجه مدیر‌عاملی باشگاه مس کرد.

خبرگزاری‌ها در این مورد نوشتند: حسین کاشی‌نژاد شامگاه دوشنبه در نشست خبری پیش از دیدار برابر سپاهان اصفهان اظهار داشت: روی نقاط ضعف و قوت سپاهان کار کرده‌ایم و این تیم را به خوبی آنالیز کرده‌ایم. یکی از دلایلی که این تیم در صدر جدول قرار دارد، هماهنگی مطلوب خط هافبک و حمله این تیم است.

وی در مورد عدم حضور ابراهیم قاسم‌پور در نشست خبری پیش از این دیدار اظهار داشت: غیبت وی به دلیل پابرجا ماندن همین مشکلات است. از زمان حضور مدیریت فعلی در باشگاه مس حدود چهار ماه می‌گذرد، اما وی نه تنها تاکنون مشکلات مالی و متمم‌های موجود در قراردادهای ما را رفع نکرده است، بلکه هر روز‌ با امروز و فردا کردن به ما وعده می‌دهد.

کاشی‌نژاد با بیان اینکه قاسم‌پور قطعا فردا بر روی نیمکت مس نمی‌نشیند، گفت: ‌مدیریت باشگاه به کادر فنی بی‌توجه است، فردا تعطیلات سال نو میلادی است، اما باشگاه حتی ریالی به دو مربی خارجی کادر فنی به عنوان دستمزد و یا مبلغی از قراردادشان پرداخت نکرده است، این دو مربی نیازی به صدقه ندارند، بلکه آنها نیازمند حقشان هستند.

مربی تیم فوتبال مس کرمان با اشاره به اینکه از زمان مدیریت جدید به کادر فنی توجهی نشده است، گفت: هنوز 50 درصد از قرارداد فصل گذشته‌ام را دریافت نکرده‌ام، البته این مشکل برای همه اعضا کادر فنی است، آستانه تحمل ابراهیم قاسم‌پور خیلی بلند است، اما پس از گذشت هشت ماه تحمل کردن این مسئله وی تصمیم گرفته تا به دلیل همین بی‌توجهی‌ها فردا روی نیمکت تیم ننشیند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری که این اقدام کادر فنی را گروکشی کادر فنی از مدیریت دانسته بود، ابراز داشت: اصلا این مسئله نیست، ما همیشه بر سر تمرینات تیم حضور داشته‌ایم و با جدیدت کار خود را دنبال کرده‌ایم، اما شک نکنید که قاسم‌پور فرد پولکی نیست، اما به دلیل این بی‌توجهی‌ها این تصمیم را گرفته است.

کاشی‌نژاد با بیان اینکه ما استعفا نمی‌دهیم، مگر آنکه اخراجمان کنند، گفت: در این باشگاه افرادی که پچ‌پچ می‌کنند، عزیزتر هستند و افرادی که مس را برای مس می‌خواهند، طرد شده‌اند. ‌

مربی مس کرمان با بیان اینکه 30 است در فوتبال حضور دارم و با مدیران زیادی کار کرده‌ام، عنوان کرد: یکی از وظایف و موارد تخصص مدیریت حل و فصل مشکلات و معضلات است، برای مثال قسط دوم قرارداد ما 30 درصد کل قرار دادمان بوده است، اما این مبلغ به صورت قطره چکانی و 10 درصد، 10 درصد پرداخت شده است. 

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه قاسم‌پور در داماش گیلان نیز همین مشکلات را داشت، خاطرنشان کرد: داماش پولی نداشت، اما با تمام این مشکلات ما تا دقیقه پایانی کنار تیم بودیم و کار خود را انجام دادیم، ما در نهایت بر سر حرف پایانی عابدینی از این تیم جدا شدیم.

وی قاسم‌پور را فردی سالم و با کارنامه کاری شفاف دانست و عنوان کرد: اگر کسی قصد زیرآبی رفتن داشته باشد و مدام شما را معطل کند، چه واکنشی از خود نشان می‌دهید، مدیریت باشگاه فوتبالی نیستند و خیلی از مسائل را نمی‌توانند درک کنند، ما همانند برنامه‌ای که در بین تعطیلات لیگ برای آماده‌سازی تیم به وی ارائه کردیم و اعمال نشد، در نیم فصل نیز لیستی برای جذب چند بازیکن به مدیریت باشگاه دادیم، اما آنها در جذب بازیکنان مدنظر ما ناتوان نشان دادند.

پس از این کنفرانس خبری بود که اتفاقات تازه‌ای بر روی نیمکت مس رخ داد، ابراهیم قاسم‌پور و دستیارش از مس کنار گذاشته شدند تا در فضای اقتصادی فعلی کشور یک مربی خارجی و نام آشنا به نام لوکا بوناچیچ هدایت مس کرمان را به عهده گیرد.

اما آنچه در این‌ بین از هر چیز دیگری نمایان است‌، عدم محبوبیت مدیر‌عامل باشگاه مس در این شهر است، شهبازی که با توجه به روابط نزدیکش با پوستین‌دوز مدیر‌عامل شرکت ملی صنایع‌ مس ایران به کرمان آمده‌ طی چند ماه اخیر نتوانسته هیچگونه محبوبیت و مقبولیتی را در کرمان و بین علاقمندان به فوتبال به دست آورد.

اما آن چه در این بین نگرانی‌هایی را برای وی و دوستانش در باشگاه مس فراهم کرده است ‌از حرکت ایستادن پروسه مدیریت اتوبوسی وی و نزدیکانش است، پروسه‌ای که با توجه به نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری و روی کار آمدن دولت جدید طی چند ماه آینده در کشور محقق می‌شود.

انتهای پیام/80011/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول